دسته‌بندی نشده

خرید رنگ دکوراتیو

خرید رنگ دکوراتیو

خرید رنگ دکوراتیو

رنگ دکوراتیو، نوعی از رنگ های بدون بو است که دارای طرح های گوناگونی می باشد. این رنگ برای زیبا سازی دکوراسیون های داخلی به کار برده می شود و دارای رنگ ها و نقش های متنوعی می باشد که برای همه ی سلایق مناسب است. در واقع رنگ دکوراتیو جنبه ی تزئینی و زینتی دارد و معمولا با مبلمان و دیگر وسایل خانه تطابق داده می شود. برای خرید رنگ دکوراتیو، باید علاوه بر سلیقه شخصی، جنبه های دیگر منزل را نیز در نظر گرفت.

رنگ دکوراتیو چیست؟

نقاشی دکوراتیو که به اصطلاح به آن رنگ دکوراتیو گفته می شود، در واقع بدون رنگ هستند، و صرفا جنبه ی تزئینی و زینتی دارند. این رنگ ها در طرح ها و رنگ های مختلف قابل اجرا هستند و برای اعمال آن، به فردی که در این زمینه تخصص و مهارت دارد، احتیاج است. از آنجایی که این امر، نیاز به دانش روانشناسی رنگ ها دارد، باید رنگ با تمام وسایل منزل هماهنگی و تناسب لازم را داشته باشد تا زیبایی بیشتری را ایجاد کند.

همچنین باید توجه داشت که در اکثر اوقات، این رنگ ها با نام پتینه کاری شناخته می شوند، اما باید توجه داشت که این مفهوم اشتباه است. زیرا پتینه کاری حالت قدیمی و سنتی دارد، ولی رنگ دکوراتیو حالت مدرن دارد و برای اعمال آن، از ابزارهای متفاوت تری نسبت به پتینه کاری استفاده می شود.

ویژگی ها و مزایای رنگ دکوراتیو کدامند؟

از آنجایی که امروزه این رنگ ها بسیار مورد توجه قرار گرفته اند، پس ویژگی های قابل توجهی نیز دارند. در ادامه ویژگی ها و مزایای رنگ های دکوراتیو مورد بررسی قرار می گیرد.

متنوع بودن

رنگ های دکوراتیو دارای طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی است و می توان بسته به سلیقه ی افراد، آنها را در محیط های مختلفی اجرا نمود. از آنجایی که برای اعمال این رنگ ها، ابزارهای متنوعی استفاده می شود، و صرفا محدود به یک ابزار و متریال خاص نیست، پس می تواند طیف وسیعی از طرح ها را داشته باشد.

قابل اجرا روی تمامی سطوح

ممکن است برای اجرای رنگ دکوراتیو، با سطوح مختلف با جنس های مختلف روبرو شد، اما باید توجه داشت که این رنگ ها قابل اجرا بر روی تمامی سطوح می باشند و سطح پایه و زیرین کار، تاثیری بر روی طرح مورد نظر با رنگ دکوراتیو ندارد. همچنین می توان به راحتی آن را با لوازم منزل و دکوراسیون داخلی آن تطابق داد و زیبایی آن را دو چندان کرد.

عدم محدودیت مکانی

این به این منظور است که میتوان رنگ دکوراتیو را روی هر سطح و هر مکان و هندسه ای اعم از سقف، دیوار، کف و ستون اجرا نمود. از آنجایی که این رنگ ها قابل شستشو هستند و مقاومت آنها در برابر آب و مواد شوینده ی مختلف بالا است، پس بدون در نظر گرفتن مکانی که رنگ بر روی آن اعمال شده، می توان آن را تمیز نمود و شستشو داد.

پوشش دهی بالا

رنگ دکوراتیو به قدری پوشش دهی بالایی دارد که می تواند به راحتی تمام عیب و نقص هایی که سطح مورد نظر دارد را بپوشاند و تنها با یک لایه از رنگ دکوراتیو، جلوه ی زیبایی به آن بدهد.

مقاومت و دوام بالا

رنگ های دکوراتیو برای مکان های پر رفت و آمد و شلوغ، مانند پوشش کف یا راه پله ها، انتخاب مناسبی هستند. زیرا این رنگ ها در برابر آلودگی و گرد و غبار مقاوم هستند و شکل ظاهری آنها به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد. علاوه بر گرد و غبار، در برابر رطوبت نیز می توانند دوام و استحکام خود را حفظ کنند.

سرعت اجرای بالا

زمان اجرای رنگ دکوراتیو بسیار کوتاه است، به طوری که در بیشتر موارد این رنگ ها با استفاده از اسپری که سرعت کار را افزایش می دهد، صورت می گیرد.

سهولت در تعمیر و بازسازی

همان طور که گفته شد، این رنگ مقاومت بالایی دارد و به ندرت اتفاق می افتد که نیاز به تعمیر پیدا کند، اما اگر به هر دلیلی نیاز به تعمیر و بازسازی پیدا کرد، به راحتی می توان همان قسمت را جایگزین کرد و به حالت اولیه برگرداند.

بدون بو و آنتی باکتریال

رنگ دکوراتیو، در زمان رنگ و اجرا هیچ بویی ندارد و برای نقاشان و خود اشخاص آزار دهنده و غیر قابل تحمل نخواهد بود، که همین امر سبب شده تا بهترین مزیت این رنگ ها به شمار رود. همچنین همانطور که ذکر شد، این رنگ ها در برابر رطوبت مقاوم هستند، از این رو پس از شستشو، نم را به خود جذب نکرده و کپک یا قارچ در آن محل رشد نمیکند، پس ظاهر اولیه آن بدون تغییر حفظ می شود.

انواع رنگ دکوراتیو

در خرید رنگ دکوراتیو، باید توجه داشت که این رنگ، انواع مختلفی دارد و باید قبل از خرید، سلیقه، نیاز و محیط مورد نظر را بررسی نمود. انواع رنگ دکوراتیو عبارتند از:

  • رنگ فلزی
  • رنگ سنگی
  • رنگ جیر

ابزار لازم برای اعمال رنگ دکوراتیو

  • قلم مو
  • رول
  • کاردک شانه
  • اسفنج
  • ریسمان
  • غلطک

قیمت رنگ دکوراتیو

برای خرید رنگ دکوراتیو، لازم است تا به عوامل مختلفی را بررسی نمود تا بتوان قیمت نهایی را برآورد کرد. عواملی که در قیمت این رنگ ها موثر هستند شامل نوع و برند رنگ، کیفیت، میزان پوشش دهی، ابعاد و محیط مورد نظر برای رنگ آمیزی و… هستند که هر کدام از این عوامل طبق شرایط مختلف، می توانند تاثیر مختلفی نیز بر قیمت و خرید رنگ دکوراتیو داشته باشد.

کلام آخر

برای این که بتوان منزل و یا محل مورد نظر را زیباتر از قبل نمود، می توان آن را به کمک رنگ های دکوراتیو، بدون بو و در سریع ترین زمان ممکن انجام داد که علاوه بر زیبایی از استحکام بالایی برخوردارند. برای اعمال این رنگ ها نیاز است تا از افراد متخصص در این زمینه کمک گرفت تا به بهترین شکل ممکن اعمال شوند. همچنین باید توجه داشت که در خرید رنگ دکوراتیو، انواع گوناگونی از آنها وجود دارد، از این رو باید مطابق سلیقه ی شخصی و محیطی که قرار است رنگ در آنجا صورت گیرد، انتخاب و خریداری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *