دسته‌بندی نشده

ضد آب کننده چوب چیست ؟ خرید و قیمت ضد آب کننده چوب + مشاوره

ضد آب کننده چوب

رنگ آجر پاین پکس

رنگ پایه روغن Diotrol Natural مخصوص ترمووود

رنگ چوب پایه آب گرین گیتی گره نما ۴۵۰.۰۰۰

رنگ چوب پایه آب مین‌وکس ۴۶۰۰۰۰

رنگ چوب گیاهی درودگر دارای تنوع رنگی و کیفیت بالا

رنگ چوب و ترمو وود کیلز آلمان

رنگ و روغن گیاهی مراقبت از چوب سیرانوا CIRANOVA

روغن ظروف چوبی ۴۲۰۰۰۰

روغن فضای داخلی ساختمان

روغن کرال، لاک چوب پایه روغن ۷۸۰۰۰۰

روغن گیاهی ضد یو وی چوب و ترمو وود

روغن مبلمان و سطوح​​​​​​​

ضد آب کننده چوب

از ضد آب کننده چوب؛ برای کابینت ها و درب های چوبی به وفور استفاده می شود، چون درب سرویس های بهداشتی و حمام و کابینت ها دائما در معرض رطوبت و پوسته پوسته رشدن رنگ قرار دارند، بنابراین بهترین روش استفاده محصولات ضد آب کننده چوب است. اغلب این محصولات بر طبق تکونولوژی و فناوری نانو طراحی و ساخته شده اند. در اسپری های ضد آب کننده نانو به جای گاز از هوا استفاده شده است و به هیچ عنوان مشتعل نمی گردد، بنابراین حتی در محیط هایی که دارای دمای بالای ۳۵ درجه سانتی گراد  یا پایین ترین دما تا منفی ۳۰ درجه سانتی گراد نیز می توانید این محصول را نگهداری نمایید. با یک قوطی اسپری نانو ضد آب کننده چوب، می توانید در حدود ۱۲ متر مربع از سطح درب های چوبی را پوشش دهید.

آنچه در ادامه خواهید خواند

برای خرید ضد آب کننده چوب، می توانید به فروشگاه بزرگ و معتبر رنگ با چوب مراجعه نمایید. رنگ با چوب؛ عرضه کننده انواع رنگ چوب ها، رنگ های ساختمانی، روغن های جلا دهنده سنگ و چوب و غیره در بالاترین سطح کیفی و مناسب ترین قیمت به سراسر کشور می باشد. جهت خرید و دریافت مشاوره رایگان و تخصصی از کارشناسان و متخصصان رنگ با چوب، تنها کافیست که از طریق کانال های مجازی واتساپ و تلگرام و یا شماره تلفن های درج شده در سایت با ایشان ارتباط برقرار نمایید تا اطلاعات جامع و کاملی را از مشخصات فنی، کاربرد ها و روش استفاده از رنگ چوب ضد آب در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

در حال حاضر از چوب ها در بخش های مختلفی از ساختمان استفاده می شود. از آنجایی که چوب متریالی ضد آب نیست، بنابراین به راحتی در اثر رطوبت دچار تخریب می شود. بهترین روش جهت محافظت و افزایش مقاومت چوب، استفاده از یک ضد آب کننده چوب با کیفیت می باشد. با وجود تمام سختی و مقاومت بالایی که متریال چوب دارد، اما باز هم در مقابل عوامل محیطی هم چون خراش، آب، رطوبت، نفوذ حشرات، اشعه یو وی خورشید و غیره در معرض آسیب و پوسیدگی قرار می گیرد.

چرا به ضد آب کننده نیاز داریم ؟

چوب ها چون دارای روزنه های فراوانی در سطح خود هستند، به راحتی آب را به درون بافت خود نفوذ می دهند و این دلیل خوبی برای رشد قارچ ها، باکتری ها و دیگر عوامل نا مطلوب برای خراب کردن بافت آن می باشد. این موضوع موجب می شود که چوب استحکام و ماندگاری خود را نتواند به خوبی حفظ کند و در نتیجه ظاهر نازیبایی در چوب به وجود آید.

ضد آب کردن چوب به معنای به وجود آوردن مانعی در جهت نفوذ آب و رطوبت می باشد. برای ضد آب کردن چوب روش های متعددی وجود دارد. با ضد آب نمودن چوب علاوه بر اینکه زیبایی ظاهری آن حفظ می شود، میزان دوام و ماندگاری آن نیز افزایش می یابد و در مقابل باد کردن و ترک خوردگی دارای مقاومت بیشتری خواهد بود.

همان طور که بیان کردیم چوب ها اساسا به دلیل نوع ساختار متخلخلی که دارند، می توانند آب و رطوبت را به درون خود نفوذ دهند و در نهایت این امر منجر به منبسط و تابیدگی چوب می شود. چوب ها معمولا ضد آب نیستند و تنها تعداد کمی از آن ها در طبیعت یافت می شوند که در قیاس با سایرین، مقامت بالاتری در مقابل نفوذ آب دارند. اما به کمک رنگ ها و محلول های ضد آب می توان به ضد آب نمودن آن ها کمک بسزایی کرد.

برای ضد آب کردن چوب می توان از مواد رنگی یا فاقد پیگمنت های رنگی استفاده نمود و با آغشته کردن سطح چوب به آن مانع از نفوذ آب به درون بافت چوب شد، اما در روش های دیگر بافت درونی چوب را با ماده ضد آب پر می کنند.

محصولات ضد آب کننده چوب

برای ضد آب کردن چوب می توانید از روش ها و محصولات متنوعی استفاده نمایید که هر کدام دارای مشخصات منحصر به فردی هستند هم چون:

  • روغن ضد آب کننده چوب: نوع فرمولاسیون این روغن ها به گونه ای است که موجب هوا بندی کردن سطوح چوبی و ممانعت از نفوذ آب به درون آن ها می شوند. روغن ها در طیف رنگی متنوعی موجودند. روغن هارد واکس چوب برای نمای ساختمان و ضد آب کردن آن گزینه ای بسیار مناسب است.
  • محلول ضد آب کننده چوب: این محلول موجب آب گریز کردن چوب می شود و با روغن چوب فرق می کند. محلول ضد آب کننده هیچ رنگی ندارد و بر اساس پلی اورتان و مواد مشابه دیگر ساخته شده است.
  • روغن جلا چوب: موجب ضد آب کردن چوب و افزایش جلا و براقیت آن می شود. لایه ای مستحکم بر روی چوب ایجاد می کند که از نفوذ آب و رطوبت به دورن آن جلوگیری می کند.
  • روغن ظروف چوبی: باعث ضد آب کردن ظروف چوبی که در تماس با مواد غذایی هستند می شود.
  • رزین های اپوکسی: دارای ذرات نانو هستند و از نفوذ آب، اشعه یو وی خورشید به درون چوب جلوگیری می کنند.
  • پرایمر چوب ضد آب: دارای پلیمر های شیمیایی است و برای رقیق کردن آن از حلال پلیمر استفاده می شود. پرایمر ها در مقابل رطوبت و آب بسیار مقاومند.

کاربرد چوب ضد آب

چوب های ضد آب برای ساخت موارد زیادی به کار می روند هم چون:
• ساخت لنگر های چوبی
• پاسیو ها
• عرشه های در معرض باران دایمی و یا رطوبت محیطی

مزیت های ضد آب کردن چوب

  • ممانعت از پوسیدگی چوب: برای اینکه میزان مقاومت، دوام و ماندگاری سازه های چوبی خود را در مقابل آب و رطوبت افزایش دهید، باید اقدام به ضد آب کردن چوب نمایید. در این صورت وسایل چوبی شما از خطر نفوذ حشرات و رشد قارچ ها و باکتری ها در امان می مانند.
  • محافظت از چوب در برابر گرد و غبار: با ضد آب کردن چوب نه تنها بر میزان مقاومت آن در مقابل رطوبت افزوده می شود، بلکه مانع از نشستن گرد و خاک بر سطوح چوبی می شود. روش تمیز کردن گرد و غبار از روی سطح چوبی نیز راحت تر انجام می شود.
  • محافظت از چوب در مقابل اشعه یو وی خورشید: با ضد آب کردن چوب، لایه ای محافظتی و قوی ایجاد می شود که در مقابل اشعه یو وی خورشید به خوبی از آن محافظت می کند. برای استفاده از چوب در نمای ساختمان بهتر است که از ضد آب کننده چوبی استفاده کنید که در مقابل تغییرات آب و هوایی، بارش های جوی و اشعه یو وی خورشید به خوبی از آن محافظت کند. در این صورت ظاهر نمای ساختمان هم چنان زیبایی و کیفیت خود را حفظ خواهد کرد.
  • عایق صوتی: هنگامی که چوب را ضد آب می کنید، تبدیل به عایق صوتی و مستحکمی برای آن می شود. استفاده از ضد آب کننده چوب برای نمای ساختمان، مانع از ایجاد آلودگی صوتی می شود. مواد ضد آب کننده مانع از نفوذ رطوبت و در نتیجه ترک خوردگی و پوسیدگی چوب می شوند. هم چون عایق حرارتی مستحکمی عمل می کنند و در مقابل نفوذ حشرات، موریانه ها وکپک زدگی مقاومت چوب را افزایش می دهند.

تقریبا تمام چوب ها به نفوذ آب و رطوبت واکنش نشان می دهند، اما برخی دارای بافت سخت و ارتجاع پذیرتری هستند؛ هم چون درختان کاج. چوب این درختان در محیط های خیس و دارای رطوبت بیش از حد دوام بالاتری دارند. در چوب های سخت با استقرار محکم فیبر ها در کنار هم، آب کمتر به درون بافت چوب نفوذ می کند، اما باز هم مقادیری رطوبت را از خود عبور می دهند.

ضد آب کننده چوب نانو

برای تولید ضد آب کننده چوب نانو از مواد و ترکیبات منحصر به فردی استفاده می شود که موجب ضد آب کردن انواع سطوح چوبی رنگ شده و خام می گردد و آن ها در مقابل عوامل نامطلوب محیطی و آب و هوایی مقاوم می کند. اسپری ضد آب کننده بر پایه حلال است و دارای رنگی شفاف و بدون هیچ گونه بوی تند و آزار دهنده ای می باشد. این محصول عایق کننده چوب، دارای قدرت چسبندگی بالایی می باشد و به خوبی در بافت چوب نفوذ می کند. ضد آب کننده چوب نانو در شکل ظاهری سطح چوبی تغییر را ایجاد نمی کند و موجب حفظ شکل طبیعی چوب، درب های چوبی و کابینت ها می شود. در صورتی که از اسپری ضد آب کننده چوب نانو برای محصولات چوبی خود استفاده کنید، قادر خواهید بود که حدود ۲ سال آن را در مقابل آسیب های محیطی مصون نگه دارید.

استفاد از رنگ های ضد آب

به موجب استفاده از رنگ های ضد آب، لایه رنگی بر روی چوب به وجود می آید که موجب ضد آب کردن آن می گردد. در رنگ های ضد آب یک عامل هوابند وجود دارد که بر اثر مخلوط شدن با ماده رنگی و اجرای رنگ آمیزی، به آب بندی کردن چوب کمک بسزایی می کند. هنگامی که چوب خشک می شود تا مدت های طولانی در مقاوم نفوذ آب و رطوبت دوام می آورد. هر چند رنگ های ضد آب نیز مانند هر کدام از محصولات ضد آب کننده دیگر دارای تاثیر دائمی نیستند و در گذر زمان نیاز به ترمیم مجدد دارند.

رنگ های ضد آب شاید برای ضد آب کردن چوب یک ماده افزودنی منحصر به فرد نمی باشند، اما روشی آسان و رایج جهت ضد آب کردن چوب محسوب می شوند. محلول های موجود در ضد آب کردن چوب، از پلی اورتان و یا مواد همانند آن تشکیل شده اند و برخلاف رنگ های ضد آب کننده چوب، فاقد پیگمنت های رنگی هستند. این محلول ها به صورت مستقیم بر روی سطح چوب کشیده می شوند و موجب محافظت از چوب در مقابل نفوذ آب و رطوبت می گردند.

از جمله محلول های ضد آب کننده قوی، می توان به مواردی هم چون روغن جلا، لاک الکل و غیره اشاره نمود که به خوبی از چوب در مقابل نفوذ آب محافظت می کنند. برای اجرای آن ها بر روی سطح چوب، باید در ابتدا به وسیله سمباده سطح چوب را صیقل داده و تمیز و هموار نمایید، سپس به کمک برس و اسپری سطح چوب را از محلول آغشته کرده و چند ساعتی زمان دهید تا کاملا خشک شود. برای ضد آب کردن چوب، می توانید از روش های دیگری هم چون مخلوط رنگ و محلول ضد آب کننده چوب هم استفاده کنید.

مشخصات ضد آب کننده چوب نانو

  • این محصول دارای قدرت ماندگاری و دوام بالایی بر روی سطوح چوبی مختلف است.
  • این محصول موجب حفظ شکل ظاهری وسایل چوبی حتی بعد از اسپری کردن ضد آب کننده چوب نانو می شود.
  • برای ضد آب کردن کابینت ها، درب ها و سایر سطوح چوبی و ام دی اف مناسب و کابردی می باشد.
  • در مقابل اشعه یو وی خورشید به خصوص در فصل های گرم سال مقاومت بالایی دارد.
  • در دما هایی که از ۳۵ درجه سانتی گراد بالاترند قابل اشتعال نمی باشد.
  • در دما های کمتر از ۳۰ درجه سانتی گراد دچار یخ زدگی نمی شود.
  • داری قابلیت ضد قارچ، شوره و کپک است.
  • اثر انگشت و لکه های مختلف را بر روی سطوح چوبی از بین می برد.
  • رنگ سطوح چوبی را به خوبی محفوظ نگه می دارد.
  • موجب ضد آب کردن سطوح چوبی مختلف می شود.
  • مانع از خوردگی سطوح چوبی می شود.
  • این محلول از ایجاد ترک، پوسیدگی و بادکردگی سطوح چوبی جلوگیری می کند.
  • این محصول باعث ضد پولکی شدن سطوح چوبی می شود و برای محافظت از پوشش دهنده های رنگی محصولی مناسب و با کیفیت تلقی می شود.

خرید ضد آب کننده چوب

فروشگاه بزرگ رنگ با چوب؛ عرضه کننده تمامی محلول ها و رنگ های ضد آب چوب هم چون لاک الکل یا شلاک، رنگ چوب، روغن جلا و غیره می باشد. جهت تهیه و خرید این محصولات مقاوم و با کیفیت در جهت ضد آب کردن انواع سطوح چوبی خویش، کافیست با کارشناسان فروش ما ارتباط برقرار نموده و خرید خود را ثبت نمایید.

برای خرید محصولات مناسب جهت ضد آب کردن چوب می توانید به فروشگاه بزرگ و معتبر رنگ با چوب مراجعه نمایید. انواع محصولات ضد آب کننده چوب؛ هم چون رزین های اپوکسی، پرایمر چوب، روغن جلا، محلول ضد آب کننده چوب و غیره در بالاترین سطح کیفی و مناسب ترین قیمت در فروشگاه ما موجودند. جهت خرید و ثبت سفارش با شماره تلفن های موجود در وب سایت ما تماس بگیرید.

خرید محلول ضد آب کننده چوب

برای خرید محلول ضد آب کننده نانو، می توانید به وب سایت اینترنتی رنگ با چوب مراجعه نموده و از انواع محصولات ما در برند های مختلف داخلی و خارجی بازدید نمایید. جهت خرید و ثبت نهایی سفارش محصول مورد نظر خود، تنها کافیست که با شماره تلفن های درج شده در وب سایت اینترنتی ما تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما در ساعات اداری پاسخ گوی شما عزیزان خواهند بود.

ضد آب کننده چوب چیست؟

از ضد آب کننده چوب برای کابینت ها و درب های چوبی حمام و سرویس های بهداشتی به وفور استفاده می شود که دائما در معرض رطوبت و پوسته پوسته شدن قرار دارند. این محصول بر طبق فناوری و تکنولوژی نانو طراحی و ساخته شده است و در آن به جای گاز از هوا استفاده شده است که به هیچ عنوان مشتعل نمی شود. این محلول قابلیت نگهداری در دمای ۳۵ تا منفی ۳۰ درجه سانتی گراد را دارد و با یک قوطی از آن می توانید حدود ۱ متر مربع از سطح درب های چوبی را پوشش دهید.

علت نیاز به ضد آب کننده چوب چیست؟

چوب ها دارای روزنه های فراوانی در سطح خود هستند که آب از طریق آن ها به راحتی به درون بافت چوب نفوذ می کند، در نتیجه محیط مناسبی برای رشد قارچ ها، باکتری ها و دیگر عوامل مخرب فراهم می شود و چوب ماندگاری و استحکام خود را از دست داده و ظاهر نا زیبایی می یابد. با ضد آب کردن چوب، دیگر آب و رطوبت به درون چوب نفوذ نمی کند و دوام و ماندگاری چوب افزایش یافته  و از باد کردگی و ترک خوردگی چوب ممانعت می شود. چوب ها چون ساختار متخلخلی دارند، با نفوذ آب و رطوبت به درون بافت خود دچار انبساط و تابیدگی می شوند، به کمک این رنگ ها و محلول های ضد آب، می توانید به ضد آب کردن آن ها کمک بسزایی کنید.

انواع محصولات ضد آب کننده چوب را نام ببرید؟

روغن ضد آب کننده چوب که موجب هوا بندی کردن چوب و ممانعت از نفوذ آب به درون چوب می شود، دارای طیف های رنگی متنوعی است و موجب ضد آب کردن چوب می شود. محلول ضد آب کننده چوب که باعث آب گریز کردن چوب می شود و با روغن چوب متفاوت است، بی رنگ بوده و بر اساس پلی اورتان ساخته شده است. روغن جلا چوب که برای ضد آب کردن و جلا بخشیدن به چوب به کار می رود، بر روی چوب لایه مستحکمی ایجاد می کند و مانع از نفوذ آب و رطوبت به درون چوب می شود. روغن ظروف چوبی که باعث ضد آب کردن ظروف چوبی می شود. رزین های اپوکسی که دارای ذرات نانو و ضدآب کننده چوب هستند. پرایمر چوب ضد آب که دارای پلیمر های شیمیایی بوده و در برابر آب و رطوبت مقاومند.

نکات قابل توجه در استفاده از ضد آب کننده سطوح چوبی

برای اینکه در استفاده از ضد آب کننده های چوب، درست عمل کنیم و به نحو صحیح آن را اعمال کنیم، باید یکسری نکات حائز اهمیت را رعایت کنیم تا سطح مورد نظر کاملا ضد آب شود. برخی از این نکات را در ادامه شرح می دهیم.

  • سطح چوبی که قصد داریم آن را ضد آب کنیم باید بدون گرد و غبار، آلودگی و چربی باشد، از این رو باید به طور کامل آن را شستشو داده و سپس آن را خشک کنیم.
  • برای اینکه بتوان سطح مورد نظر را ضد آب کرد، باید توجه داشت که از رنگ شدن سطح چوب حدود ۱۰ روز گذشته باشد.
  • قبل از استفاده از محصولات ضد آب کننده، باید سطح کاملا خشک و سنباده کاری شود.
  • مدت زمان اولیه که نیاز است تا ضد آب کننده به طور کامل خشک شود، حدود ۴ ساعت می باشد و مدت زمان خشک شدن نهایی حدود ۳۰ ساعت می باشد.
  • اگر سطح چوب مورد نظر به هر دلیلی باد کرده است، باید ابتدا آن را تعمیر نمود و سپس از ضد آب کننده ها استفاده نمود.
  • تا زمانی که سطح چوب کاملا خشک نشده است و ۳۰ ساعت نگذشته باشد، به هیچ عنوان نباید روی آن آب ریخته شود.

کاربردهای ضد آب کننده سطوح چوبی

خیلی از وسایلی که امروزه استفاده می شود، از جنس چوب است؛ اما نکته حائز اهمیت این است که این چوب ها ممکن است در اثر عواملی مثل رطوبت دچار آسیب و پوسیدگی شوند. از این رو باید از محصولات ضد آب کننده برای دوام بیشتر آنها و به عنوان یک محافظ استفاده نمود. این محصولات کاربردهای بسیاری دارند که در ادامه آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • محافظت از چوب در برابر باران و رطوبت؛ ضد آب کننده های چوب باعث می شوند تا رطوبت و آب به داخل چوب نفوذ نکند و از آسیب های احتمالی آن جلوگیری می کند.
  • حفظ رنگ و ظاهر؛ از آنجایی که ضد آب کننده سطح چوب، از چوب در برابر آب محافظت می کند، پس ار تغییر رنگ یا بی رنگ شدن آنها نیز جلوگیری کرده و باعث می شود تا ظاهر آنها حفظ شود.
  • جلوگیری از پوسیدگی و کپک؛ رطوبت و آب باعث پوسیدگی چوب و در نهایت کپک زدن آن می شود، پس در صورتی که از این امر جلوگیری شود، از پوسیدگی های ناشی از آن نیز جلوگیری می شود، پس استفاده از ضد آب کننده سطح چوب در این زمینه امری مهم به شمار می رود.
  • استفاده در فضاهای بیرونی؛ ضد آب کننده ها گزینه ی مناسبی برای محیط های بیرونی که سطحی چوبی دارند، به شمار می رود. از این رو در مکان هایی مثل دک ها، درب ها، تراس ها و حیاط ها بسیار کاربردی می باشند.
  • استفاده در مبلمان و ساختمان های چوبی؛ برخی از مبلمان ها که از جنس چوب هستند، ممکن است در محیط هایی قرار گیرند که در اثر عوامل محیطی، دچار آسیب شوند. از این رو ضد آب کننده سطح چوب برای محافظت از این آسیب ها برای مبلمان، میزها، صندلی ها، پنجره ها و… به کار برده می شود.

معایب ضد آب کننده سطوح چوبی

علی رغم ویژگی ها و مزایایی که این ضد آب کننده ها دارند، دارای معایبی نیز هستند. استفاده از ضد آب کننده های سطح چوب، می تواند باعث ایجاد مشکلاتی مثل بسته شدن منافذ چوبی شود؛ این امر سبب می شود تا ترکیدگی، تغییر رنگ چوب و لکه های مختلفی روی سطح چوب صورت گیرد.

عمر مفید ضد آب کننده سطح چوب چقدر می باشد؟

به دلیل ترکیبات نانو ضد آب کننده ها، این محصولات عمر بالایی دارند و در طولانی مدت دوام و مقاومت خود را حفظ می کند. ضد آب کننده سطح چوب بر روی درب های چوبی، دیوارهای چوبی، کف های چوبی و دیگر سطوح چوبی استفاده می شوند که در تمامی این محیط ها، ساختار و دوام خود را در برابر آب و رطوبت حفظ می کنند.

مشخصات فیزیکی ضد آب کننده سطوح چوبی

  • حالت ظاهری: بیرنگ
  • دانسیته: ۰.۸ گرم بر سانتیمتر مکعب
  • روش اعمال: آماده به مصرف/ اسپری- قلم‏ مو- پولیش
  • ترکیبات: رزین ها، روغن ها، واکس ها و…

یک فکر در مورد “ضد آب کننده چوب چیست ؟ خرید و قیمت ضد آب کننده چوب + مشاوره

  1. Aaaa گفت:

    آیا با یک دست اجرا هم سطوح رو کاملا ضد آب می‌کنند؟ که قابل شستشو بشه؟

    1. پشتیبانی رنگ با چوب گفت:

      با درود برای ضد آبی سازه های چوبی ما وارنیش پایه آب و پایه روغن داریم که در ابتدای همین صفحه قرار داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *