دسته بندی فروشگاه, دسته‌بندی نشده

خرید رنگ مخصوص ظروف چوبی [ ایرانی و خارجی ] رنگ مناسب ظروف چوبی

خرید رنگ مخصوص ظروف چوبی

خرید رنگ مخصوص ظروف چوبی

برای ظروف چوبی هم چون کاسه چوبی، بشقاب چوبی، قاشق چوبی و غیره باید از رنگ مناسب و مخصوصی استفاده کنید. انتخاب پوشش های رنگی نامناسبی هم چون سیلر، کیلر، روغن جلا و غیره که رنگ هایی شیمیایی هستند به هیچ عنوان برای ظرف چوبی توصیه نمی شوند؛ چرا که بر سلامتی انسان تاثیرات نامطلوبی بر جای می گذارند. ظروف چوبی نیز همانند بسیاری از لوازم چوبی دیگر، نیاز به مراقبت و نگهداری دارند تا بتوانند برای مدت بیشتری دوام و ماندگاری داشته باشند.

یک پوشش و محافظ مناسب نه تنها موجب زیباتر شدن آن وسیله چوبی می شود، بلکه به افزایش عمر مفید و دوام آن نیز کمک بسزایی می کند. رنگ مخصوص ظروف چوبی در مقابل رشد انواع قارچ ها و باکتری ها از آن ها محافظت می کند؛ هم چنین موجب آب گریز شدن این محصولات می شود.

ظروف چوبی هم مانند هر سازه چوبی به پوشش های چوبی که می‌توانند رنگ ، روعن یا هر پوشش دیگری باشند نیاز دارن ،ظروف چوبی بخصوص ظروفی که در آشپزخانه استفاده می‌شود بسیار بیشتر در معرض آسیب هستند و ظروفی که در رستوران ها دائما در حاله استفاده هستند باز از دو ظروف قبلی بیشتر در معرض تهدیدات هستند.

به طور کلی تمامی ظروف چوبی به پوشش محافظ کننده نیاز دارند، با در صد های متفاوت یعنی به طور مثال ظروف چوبی که نقش دکوری دارند کمتر در معرض آسیب ناشی از ماده های غذایی هستند و کمتر مورد شستشو قرار می‌گیرند.

بنابراین به نسبت ظروفی که دائم در آشپرخانه یا رستوران مورد استفاده قرار می‌گیرند، میتوان از پوشش های ارزان تر یا با محافظت کمتر هم استفاده کرد.

بنابراین در انتخاب رنگ برای ظروف چوبی دقت کنید ظروف چوبی تان قرار است، به صورت دکوری استفاده شود یا قرار است برای سرو غذا استفاده شود یا خیر، باز هم توجه کنید در سرو غذا از غذاهای سرد استفاده می‌کنید یا از غذاهای گرم برای این ظروف استفاده میکنید.

استفاده از روغن برزک برای ظروف چوبی

یکی از روش های سنتی برای پوشش دهی ظروف چوبی، استفاده از روغن برزک است. برزک از دانه های گیاه کتان حاصل می شود که دارای قدرت نفوذ پذیری بسیار بالایی است و از گذشته تا کنون محصولی پرطرفدار محسوب می شود. روغن برزک به صورت خام و تصفیه شده به بازار عرضه می شود، اما استفاده از آن به تنهایی مشکلات متعددی را ایجاد می کند که توصیه نمی شود.

استفاده از روغن های خوراکی

روغن های خوراکی برای پوشش دهی ظروف چوبی مناسبند؛ هم چون روغن آفتاب گردان، روغن گردو، روغن زیتون و غیره. روغن گردو و روغن کنجد به خوبی در بافت چوب نفوذ می کنند. روغن های خوراکی شاید در ابتدا ظاهر براق و شفافی را به ظروف چوبی ببخشند، اما با گذشت زمان چالش های متعددی را ایجاد می کنند؛ هم چنین روغن های خوراکی زمان زیادی طول می کشد تا خشک شوند و حتی بعد از چند روز با لمس ظروف چوبی دست شما چرب خواهد شد. با عدم جذب به موقع روغن، امکان نشستن گرد و غبار و از بین رفتن ظاهر زیبا و جلای اولیه آن ها بسیار است.

خرید رنگ ظروف چوبی

در حال حاضر شرکت هایی اقدام به تولید روغن های گیاهی مخصوص چوب کرده اند که برای استفاده در ظروف چوبی نیز کاملا مناسبند. این روغن ها مطابق با استاندارد های بین المللی طراحی و ساخته شده اند. روغن های گیاهی مخصوص چوب دیگر مشکلات روغن های خوراکی را به همراه ندارند، از طرفی به سلامتی انسان و محیط زیست نیز آسیبی نمی رسانند، چون کاملا طبیعی و گیاهی می باشند. ما در فروشگاه رنگ با چوب روغن های گیاهی مخصوص چوب را در برند های معتبر و با کیفیت به شما عزیزان عرضه می کنیم. اما اینکه چه رنگی برای پوشش دهی ظروف چوبی شما مناسب تر است، نیاز به دریافت مشاوره های تخصصی دارد که کارشناسان ما به خوبی شما را در این امر یاری خواهند کرد. جهت خرید و دریافت مشاوره رایگان، با کارشناسان ما در وب سایت رنگ با چوب ارتباط برقرار نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *