دسته بندی فروشگاه, دسته‌بندی نشده

ضد آب کردن چوب و ظروف چوبی * معرفی و خرید ضد چوب و ظروف چوبی *

ضد آب کردن چوب

ضد آب کردن چوب

چوب از دیرباز به عنوان یکی از منابع مهم برای تولید ابزارها و وسایل زندگی مورد استفاده قرار می گرفته است و امروز نیز از آن در بسیاری از زمینه ها از جمله در ساختمان ها، مبل ها، کابینت ها، درب و پنجره ها، ابزارآلات کشاورزی، ابزارهای خانگی و… استفاده می شود.

برای ضد آب کردن چوب از محصولات مختلفی می توانید استفاده کنید که هر کدام دارای مشخصات منحصر به فردی بوده و به روش متفاوتی بر روی سطح چوب اجرا می شوند. با توجه به این که برای ساخت ساختمان از چوب های مختلفی استفاده می شود و چوب ها به صورت طبیعی محصولی ضد آب نیستند. شما می توانید با بهره گیری از روش های مناسبی آن ها را در مناطقی که در معرض رطوبت و نفوذ آب قرار دارند ضد آب کنید. از چوب و فرآورده های چوبی به وفور استفاده می شود، اما برای حفظ و نگهداری از آن ها باید به نکاتی پایبند باشید تا چوب در معرض تخریب و نابودی قرار نگیرد. چوب با وجود سختی و مقاومت بالایی که دارد بر اثر عومل نامطلوبی هم چون اشعه یو وی خورشید، حشرات موذی، سایش و خراش، آب و رطوبت مقاومت و  کیفیت خود را از دست داده و دچار گوسیدگی می شوند. افراد با بهره گیری از روش های ضد آب کردن چوب، می توانند بر میزان مقاومت سازه های چوبی خود افزوده و آن ها را به محصولاتی ضد آب و مستحکم تبدیل کنند.

برای خرید محصولات ضد آب کننده چوب، می توانید به فروشگاه بزرگ و معتبر رنگ با چوب مراجعه نمایید. رنگ با چوب؛ عرضه کننده انواع رنگ چوب ها، رنگ های ساختمانی، روغن های براق کننده سنگ و چوب و غیره در بالاترین سطح کیفی و مناسب ترین قیمت به سراسر کشور می باشد. جهت خرید و دریافت مشاوره رایگان و تخصصی از کارشناسان و مشاوران رنگ با چوب، تنها کافیست که از طریق کانال های مجازی واتساپ و تلگرام و یا شماره تلفن های درج شده در وب سایت با ایشان ارتباط برقرار کنید تا اطلاعات جامع و کاملی را از مشخصات فنی، کاربرد ها و روش استفاده از محصولات ضد آب کننده چوب در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

خرید محصولات ضد آب کننده چوب

برای خرید محصولات ضد آب کننده چوب، می توانید به وب سایت اینترنتی رنگ با چوب مراجعه نموده و از انواع محصولات ما در برند های مختلف داخلی و خارجی بازدید فرمایید. جهت خرید و ثبت نهایی سفارش محصول مورد نظر خود، تنها کافیست که از طریق شماره تلفن های درج شده در وب سایت با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. ایشان در تمامی ساعات اداری، پاسخ گوی شما عزیزان خواهند بود.

این استفاده گسترده از چوب به خاطر خواصی است که شامل سبکی، قابلیت انعطاف پذیری، قابلیت حمل و نقل آسان و همچنین زیبایی ظاهری می شوند. همچنین برای محافظت از چوب و نگهداری بهتر وسایل و ابزارهای چوبی، از محصولات ضد آب کردن چوب مثل اسپری ها، روغن ضد آب یا پوشش های ضد آب استفاده می شود.

در واقع چوب یک منبع بزرگ از مواد خام است که با بهره گیری از آن می توان انواع محصولات مفید و قابل استفاده چوبی تولید کرد. اما اینجا یک مشکل وجود دارد و آن دوام و ماندگاری چوب و مقاومت آن در برابر عوامل خارجی همچون آب یا رطوبت است.‌

مثلا آب می تواند باعث تغییرشکل، ترک خوردگی، پوسیدگی و تیرگی چوب شود. همچنین می تواند باعث رشد قارچ ها و باکتری ها آسیب زا در چوب گردد. از اینرو معمولا محصولات چوبی با مواد محافظتی پوشش داده می شوند تا در برابر این تهدیدات محافظت شوند.

خرید محصولات ضد آب کننده چوب

برای خرید محصولات ضد آب کننده چوب می توانید به فروشگاه بزرگ و معتبر رنگ با چوب مراجعه نمایید. در فروشگاه ما انواع رنگ چوب ها و روغن های جلا دهنده چوب در بالاترین سطح کیفی و مناسب ترین قیمت موجود می باشند. جهت خرید و ثبت سفارش با شماره های موجود در وب سایت اینترنتی رنگ با چوب تماس حاصل فرمایید.

ضد آب کردن چوب

برای ضد آب کردن چوب در بخش های مختلف ساختمان روش های متعددی وجود دارند. این روش ها به خصوص در نواحی که رطوبت هوا بیشتر است کاربردی و مفید می باشند. از آنجایی که چوب برای تولید محصولات فراوانی به کار می رود، بنابراین حفظ و نگهداری آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. چوب ها با وجود سرسختی و مقاومت بالایی که دارند، در برابر برخی عوامل محیطی هم چون نفوذ حشرات، اشعه یو وی خورشید، سایش و خراش، آب و رطوبت و غیره مقاومت خود را دست می دهند.

یکی از مشکلاتی که به طور معمول برای چوب و فرآورده های آن رخ می دهد، کاهش کیفیت و پوسیدگی چوب است. چوب ها در اثر قرار گرفتن در معرض آب و رطوبت دچار پوسیدگی می شوند. به همین خاطر افراد دنبال روش هایی برای ضد آب کردن چوب هستند.

چرا محصولات چوبی ضد آب می شوند؟

چوب نیز با وجود استحکام و مقاومت خوبی که دارد، اما در برخی موارد مثلا با قرار گرفتن در معرض رطوبت و آب آسیب پذیر است. اصولا محصولات چوبی مانند مبلمان، پوشش های کف، درب و پنجره ها، مصنوعات چوبی و… برای استفاده در بیرون از منزل یا در محیط هایی با رطوبت بالا، باید با مواد و پوشش های ضد آب پوشانده شوند.

در حقیقت این پوشش های محافظ آب، حال از هر نوعی که باشند، چوب و محصولات چوبی را در برابر تاثیرات مخرب رطوبت، آب، قارچ و کپک، پوسیدگی و… محافظت می کنند. مواد و پوشش های ضد آبی مانند روغن ها، رزین ها و رنگ هایی که دارای خواص ضد آبی هستند، به سطح چوب نفوذ کرده و باعث می شوند تا چوب رطوبت را جذب نکند و در برابر آن مقاوم باشد.

اما این مواد ضد آب چوب، تنها خاصیت آب گریزی و ضد آب بودن را به محصولات چوبی نمی افزایند. بلکه این مواد می توانند زیبایی و جذابیت طبیعی چوب را به واسطه حفظ رنگ چوب و براق نمودن آن بیافزایند. بر این اساس در پاسخ به سوال چرا محصولات چوبی ضد آب می شوند؟ باید بگوییم که به دو علت اصلی محافظت از چوب در برابر آسیب های رطوبت و آب و ایجاد زیبایی در ظاهر چوب است.

چگونه ظروف چوبی را ضد آب کنیم؟

از آنجایی که چوب ماده ای است که در برابر رطوبت و آب آسیب پذیر است، ضد آب کردن آن یک راه حل ساده برای حفاظت از آن می باشد. امروز روش های زیادی وجود دارد که بتوان با استفاده از آنها، چوب را در برابر رطوبت و آب ایمن کرد و محافظت نمود. این روش ها هر یک ویژگی ها و خصوصیات خاص خود را دارند، اما همه در ویژگی ضد آب کردن چوب و محصولات چوبی به خوبی عمل می کنند.

اگر بخواهیم از مهمترین و رایج ترین روش های ضد آب کردن چوب و محصولات چوبی نام ببریم، می توان به روش هایی اعم از استفاده از روغن ضد آب کننده چوب، روغن جلا چوب، روغن ضد آب کننده ظروف چوبی، محلول های ضد آب کننده چوب، پرایمر چوب ضد آب، رزین های آپوکسی ضد آب، رنگ چوب ضد اب اشاره کرد.

هر یک از این روش ها می توانند با ایجاد یک یا چند لایه بر روی سطح چوب، آن را آب گریز یا به قولی ضد آب کنند تا در برابر رطوبت و آب محافظت شوند.

محصولات مختلف ضد آب کردن چوب

محصولات ضد آب کردن چوب و محصولات چوبی بسیار متنوع هستند، اما اگر بخواهیم مهمترین و رایج ترین این محصولات را معرفی کنیم، می توان به محصولات مختلفی اشاره کرد که برخی از آنها عبارتند از:

_ محصولات دسته بندی رنگ های ضد آب اعم از رنگ ضد آب الاستیک، رنگ ضد آب اکریلیک، رنگ ضد آب لاتکس و…
_ محصولات دسته بندی روغن های ضد آب اعم از روغن تونگ، روغن لین، روغن جوجوبا، روغن نارگیل، روغن هاردواکس و…

مزیت های ضد آب کردن چوب

اگر وسایل چوبی در معرض آب و رطوبت قرار بگیرند، از میزان کیفیتشان کاسته شده و دچار پوسیدگی می شوند. ضد آب کردن چوب مزیت ها و فواید بسیاری را با خود به همراه دارد هم چون:

ممانعت از پوسیدگی و رشد قارچ ها و باکتری ها: با ضد آب کردن چوب مقاومت، دوام و ماندگاری آن افزوده می شود. با این روش دیگر آب به درون چوب نفوذ نمی کند و قارچ ها و باکتری ها فضای مناسبی برای رشد خود نخواهند داشت.

محافظت از چوب در مقابل گرد و غبار: با ضد آب کردن چوب لایه ای محافظتی و مقاوم در مقابل نفوذ گرد و غبار بر روی چوب ایجاد می شود که تمیز کردن آن از گرد و غبار نیز به راحتی انجام می گیرد.

محافظت از چوب در مقابل اشعه یو وی خورشید: با ضد آب کردن چوب، لایه ای محافظتی و مقاوم در مقابل اشعه یو وی خورشید بر روی چوب ایجاد می شود. برای چوب های نما که دائما در مجاورت اشعه یو وی خورشید قرار دارند، این روش کاملا مناسب و کاربردی محسوب می شود. این روش موجب بالا بردن مقاومت چوب در مقابل سرما و گرما می شود و زیبایی بی نظیری به ساختمان می دهد.

عایق صوتی: این روش موجب عایق کردن چوب در برابر سر و صدا می شود و از آلودگی صوتی ممانعت می کند.
ضد آب کردن چوب باعث می شود که رطوبت زیادی به درون چوب نفوذ نکند و در نتیجه چوب دچار ترک و پوسیدگی نخواهد شد.
موجب عایق کردن چوب در مقابل حرارت می شود.
از نفوذ حشرات و موریانه ها به درون چوب جلوگیری می کند.

مزیت های ضد آب کردن چوب

سازه های چوبی که دائما در معرض آب و رطوبت قرار دارند، بعد از مدتی کیفیت خود را از دست داده و پوسیده می شوند. افراد با بهره گیری از روش های زیادی، می توانند موجب ضد آب کردن سازه های چوبی خود شوند. ضد آب کردن دارای مزیت های فراوانی است از جمله:

  • از پوسیدگی و رشد قارچ و باکتری ها جلوگیری می کند. موجب بالا بردن مقاومت و دوام سازه های چوبی می شود و مانع از نفوذ آب به درون چوب می گردد، در نتیجه قارچ ها و باکتری ها نمی توانند بر روی چوب رشد کنند.
  • از چوب در برابر گرد و غبار محافظت می کند. با ضد آب کردن چوب، یک لایه محفظ و قوی بر روی چوب ایجاد می شود که از چسبیدن گرد و غبار بر روی چوب جلوگیری می کند. هم چنین می توانید گرد و غبار را به راحتی از روی سطوح چوبی خود پاک کنید.
  • از چوب در برابر اشعه یو وی خورشید محافظت می کند. یک لایه محافظ و قوی در مقابل اشعه یو خورشید و عوامل زیست محیطی بر روی چوب ایجاد می شود که مانع از تخریب چوب در طولانی مدت شده و در برابر گرد و غبار و رطوبت بر میزان مقاومت چوب می افزاید.
  • چوب را به عایقی صوتی تبدیل می کند. با ضد آب کردن چوب تبدیل به یک عایق صوتی می شود و مانع از ایجاد آلودگی صوتی می شود.
  • رطوبت کمتری را به درون خود جذب کرد و در نتیجه دچار ترک خوردگی و پوسیدگی نمی شود.
  • موجب می شود که چوب به یک عایق حرارتی تبدیل شود.
  • در برابر نفوذ حشرات و موریانه ها مقاومت چوب را بالا می برد و مانع از کپک زدگی چوب می شود.

ضد آب کردن ظروف چوبی

فرآیند ضد آب کردن محصولات چوبی، برای این است که آنها را بتوان در برابر آسیب های جدی رطوبت و آب در طول زمان محافظت کرد. اما این همه ماجرا نیست و مواد ضد آب کردن چوب، باعث زیبایی و براق شدن محصول چوبی با حفظ رنگ آن نیز می شود و حتی از آن در برابر ایجاد خراش و لکه نیز محافظت می کند. همینطور باعث می شود تا فرآیند تمیز کردن آن در برابر گرد و غبار به راحتی صورت پذیرد.

لذا فرآیند ضد آب کردن محصولات چوبی با توجه به همه این مزایا، می تواند برای اغلب آنها اعم از کابینت ها، ظروف چوبی، مبلمان، ابزارهای چوبی، درو پنجره و… صورت بگیرد.

اما اگر بخواهیم از کلمه باید استفاده کنیم، محصولات چوبی که در معرض آب و رطوبت قرار دارند، یا محصولاتی که در بیرون از محیط فضای خانه هستند، حتما می بایست ضد آب باشند تا بتوانند از مقاومت کافی در برابر رطوبت و آب برخوردار باشند.

روش های مناسب برای ضد آب کردن چوب

برای ضد آب کردن چوب روش های متعددی وجود دارند هم چون:
روغن ضد آب کننده چوب: در ساختار این روغن ها مواد هوابندی شده ای وجود دارند که زیبایی ظاهری چوب را افزایش داده و از نفوذ آب و رطوبت به درون چوب جلوگیری می کنند. روغن ها دارای رنگ دانه هایی در ساختار خود هستند و برای نمای داخلی و خارجی ساختمان ها مناسب استفاده اند. یکی از این روغن ها روغن هارد است که واکس طبیعی چوب محسوب می شود.

محلول ضد آب کننده چوب: با عمال لایه ای از محلول ضد آب، لایه ای آب گریز بر روی چوب ایجاد می شود که از نفوذ آب و رطوبت به درون چوب جلوگیری می کند. این محلول هیچ رنگی ندارد و بر پایه ماده پلی اورتان و غیره است.

روغن جلا چوب: برای روی چوب لایه دفع کننده آب ایجاد می کند که موجب افزایش براقیت و جلای چوب می شود. این روغن بر پایه پلیمر های شیمیایی است و در مقابل عوامل تخریب کننده محیطی مفاومت بالایی دارد. این روغن مانع از نفوذ آب و رطوبت به درون بافت چوب می شود.

روغن ظروف چوبی: این روغن موجب ضد آب کردن ظروف چوبی می شود و دارای ساختاری گیاهی است، بنابراین استاندارد های کافی برای تماس با مواد غذایی را دارد.
رزین اپوکسی: دارای ذرات نانو است و موجب آب گریز کردن چوب می شود. در مقابل اشعه یو وی خورشید از چوب محافظت می کند.

پرایمر ضد آب: از پلیمر های شیمیایی ساخته شده است و باید برای استفاده با حلال پرایمر رقیق گردد. با خشک شدن پرایمر، چوب در مقابل رطوبت و آب مقاومت می کند.

برای ضد آب کردن چوب، می توانید از محصولات مختلفی هم چون روغن ضد آب کننده چوب، محلول های ضد آب کننده چوب، روغن جلای چوب، روغن ظروف چوبی برای ضد آب کردن ظروف، رزین های اپوکسی ضد آب و پرایمر ضد آب کننده چوب می شود.

برای ضد آب کردن چوب روش ها و تکنیک های مختلفی وجود دارند. با توجه به اینکه لوازم چوبی زیادی در محیط پیرامون ما وجود دارند که زیبایی شگفت انگیزی به محیط دکوراسیون می بخشند، باید از روش ها و محصولات مناسبی جهت بالا بردن میزان مقاومت و محافظت از آن ها در مقابل عوامل محیطی مخرب بهره برد. چوب ها با وجود سختی و مقاومت بالایی که دارند، باز هم در مقابل عوامل طبیعی هم چون آب، رطوبت، اشعه یو وی خورشید، خط و خراش، سایش، نفوذ حشرات چوب خوار و موریانه ها و غیره دوام خود را از دست داده و دچار تخریب و پوسیدگی می شوند. سازه های چوبی هم چون آلاجیق های چوبی، نیمکت های چوبی و غیره که در فضای باز تعبیه شده ند، برای اینکه بتوانند سالیان سال عمر کنند و شکل زیبایی ظاهری خود را حفظ نمایند، باید در مقابل آب  و اشعه یو وی خورشید بر میزان مقاومتشان افزوده گردد. محصولات چوبی بر اثر قرار گرفتن در مجاورت آب و رطوبت در معرض پوسیدگی قرار می گیرند  و از میزان کیفیتشان کم می شود،  به همین خاطر افراد باید به دنبال بهره مندی از روش هایی جهت ضد آب کردن چوب باشند.

برای خرید محصولات ضد آب کننده چوب، می توانید به فروشگاه بزرگ و معتبر رنگ با چوب مراجعه نمایید. رنگ با چوب؛ عرضه کننده انواع رنگ چوب ها، رنگ های ساختمانی، روغن های براق کننده سنگ و چوب و غیره در بالاترین سطح کیفی و مناسب ترین قیمت به سراسر کشور می باشد. جهت خرید و دریافت مشاوره رایگان و تخصصی از کارشناسان و مشاوران رنگ با چوب، تنها کافیست که از طریق کانال های مجازی واتساپ و تلگرام و یا شماره تلفن های درج شده در وب سایت با ایشان ارتباط برقرار کنید تا اطلاعات جامع و کاملی را از مشخصات فنی، کاربرد ها و روش استفاده از محصولات ضد آب کننده چوب در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

  • روغن ضد آب کننده چوب: این محصول برای آب گریز کردن چوب به کار می رود و به دلیل ماده هوا بندی که در فرمول ساختاری آن ها به کار رفته است، شکل ظاهریشان زیباتر شده و چوب هم ضد آب می شود و دیگر آب و رطوبت نمی توانند وارد بافت چوب شوند. روغن ها در انواع مختلفی موجودند و برخی از آن ها دارای رنگ دانه هایی هستند که تشکیل روغن های رنگی را می دهند و همانند رنگ چوب عمل می کنند.
  • محلول ضد آب کنده چوب: این محلول تشکیل لایه ضد آب بر روی چوب می دهد و هیچ گونه رنگی ندارد و بر پایه پلی اورتان یا موارد مشابه آن می باشد.
  • روغن جلا چوب: این محصول بر روی چوب تشکیل لایه آب گریز را می دهد و به افزایش براقیت و درخشندگی چوب نیز کمک بسزایی می کند. این محصول از پلیمر های شیمیایی ساخته شده است و بر میزان مقاومت چوب در مقابل عوامل مخرب محیطی می افزاید. با اعمال روغن جلا بر روی چوب، لایه ای غیر قابل نفوذ در مقابل رطوبت بر روی چوب ایجاد می شود که می تواند از آن به خوبی محافظت کند. افراد باید روغن جلا را در چند لایه بر روی چوب بکشند  تا لایه ای ضخیم و مقاوم ایجاد گردد.
  • روغن ظروف چوبی: ظروف چوبی دائما در تماس با مواد غذایی هستند، بنابراین برای روغن کاری آن باید از موادی طبیعی استفاده کنید که به سلامتی انسان آسیبی وارد نکند. روغن ظروف چوبی؛ محصولی کاملا گیاهی و ارگانیک و فاقد مواد آلی فرار می باشد.
  • رزین اپوکسی: این محصول دارای ذرات ریز نانو در ساختار تشکیل دهنده خود است که موجب آب گریز کردن چوب می شود و از چوب در برابر نور خورشید به خوبی محافظت می کند.

برای خرید محصولات ضد آب کننده چوب، می توانید به وب سایت اینترنتی رنگ با چوب مراجعه نموده و از انواع محصولات ما در برند های مختلف داخلی و خارجی بازدید فرمایید. جهت خرید و ثبت نهایی سفارش محصول مورد نظر خود، تنها کافیست که از طریق شماره تلفن های درج شده در وب سایت با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. ایشان در تمامی ساعات اداری، پاسخ گوی شما عزیزان خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *