دسته بندی فروشگاه, دسته‌بندی نشده

رنگ چوب خام * معرفی رنگ آماده برای چوب خام * + آموزش

رنگ برای چوب خام

رنگ برای چوب خام

به دلیل اینکه چوب دارای استحکام و دوام خوبی در برابر هر گونه ضربه، رطوبت و عوامل خارجی است صنایع مرتبط با چوب از بزرگترین صنایع موجود در جهان به شما می روند. این صنایع هر روزه دستخوش تغییر و تحولاتی می شوند و همواره در حال پیشرفت هستند. چوب دارای قیمت نسبتا گرانی است، ولی با این وجود خرید اجناس چوبی را به دشما پیشنهاد می کنیم.

حتی اگر رنگ وسایل چوبی خود را دوست ندارید می توانید با استفاد از رنگ مخصوص چوب آن را تغییر دهید. به کمک رنگ چوب می توانید مصنوعات چوبی خود را به رنگ دلخواهتان درآورید  و از طرفی به افزایش ماندگاری و استحکام آن کمک بسزایی کنید.

رنگ زدن چوب نیاز به دانستن و رعایت نمودن مهارت ها و نکاتی دارد تا بتوانید وسایل چوبی را به درستی رنگ آمیزی کنید و رنگی یکدست و یکنواخت داشته باشید. مراحل رنگ کاری شامل سنباده زنی، تمیز نمودن سطح چوب، زیر سازی، بتونه کاری و اجرای رنگ می شود.

رنگ برای چوب خام

اگر به دنبال خرید رنگ برای چوب خام هستید و نمی دانید که کدام نوع مناسب تر است؟ باید بگوییم بهترین رنگ از مشخصات و مزایایی منحصر به فردی برخوردار می باشد. از رنگ به طور کلی در جهت ایجاد تغییر در شک ظاهری سازه های چوبی استفاده می شود. رنگ چوب مناسب باید بتواند علاوه بر بخشیدن شکل ظاهری زیبایی به چوب، به خوبی از آن در مقابل عوامل طبیعی مخربی هم چون نور خورشید، رطوبت، نفوذ حشرات و فرسایش محافظت کند. رنگ ها قادرند لایه ای مقاوم و سرسخت بر روی چوب ایجاد کنند که از آن در مقابل آسیب های محافظت نموده و شکل و ظاهر زیبایی را در آن ها به وجود آورد.

مزیت های استفاده از رنگ برای چوب خام

رنگ چوب ها از لحاظ مشخصات و نوع با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارند، اما انتخاب آن ها بر اساس نوع نیاز و شرایط محیطی صورت می گیرد. از جمله مزیت هایی که رنگ چوب با خود به همراه دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

حفاظت از ساختار چوب: با ایجاد لایه محافظتی مقاومی بر روی چوب، آن را از خطر آسیب های محیطی محفوظ نگه می دارد. این آسیب ها شامل مواردی هم چون نور خورشید، رطوبت، حشرات و فرسایش می شوند.
بالا بردن طول عمر مفید چوب: با ایجاد لایه محافظتی موجب بالا بردن طول عمر مفید سازه های چوبی می شود.
ایجاد شکل زیبایی در چوب: رنگ ها جلوه زیبایی به چوب می دهند.
ایجاد تغییراتی در شکل ظاهری چوب: رنگ در شکل ظاهری چوب تغییراتی ایجاد می کند و به محیط دکوراسیون شما تنوع زیادی می بخشد.
قابیل تمیز شدن آسان: چوب های رنگ شده راحت تر تمیز می شوند و نیاز چندانی به مراقبت ندارند.
افزایش مقاومت چوب در مقابل آب و رطوبت: رنگ ها مقاومت چوب ها را درمقابل آب و رطوبت بالا می برند و موجب افزایش سطح کیفی چوب می شوند.

منحصر به فرد بودن: با توجه به اینکه رنگ چوب های متنوعی در بازار وجود دارند، انتخاب رنگ بر حسب سلیقه شخصی افراد و شرایط محیطی صورت می گیرد. با این وجود باید رنگ مناسبی برای چوب انتخاب شود که موجب افزایش مقاومت و زیبایی آن گردد.

مرحله های رنگ کردن وسایل چوبی

اولین مرحله سنباده زدن چوب است که باید به درستی انجام شود. هر چه بهتر سنباده بزنید نتیجه کار زیباتر خواهد شد. این مرحله سخت و زمان بر است که نیاز به داشتن مهارت کافی دارد، در غیر صورت ممکن است چوب صدمه ببیند. با سنباده زنی می توانید به افزایش ماندگاری رنگتان کمک کنید.

این کار موجب می شود که رنگ به صورت موثرتری به چوب بچسبد و از ورقه ورقه شدن آن جلوگیری می کند. این کار به دو صورت دستی و با استفاده از دستگاه سندر سنباده امکان پذیر است.

برای رنگ های کهنه تر بهتر است که از سنباده های زبرتر استفاده کنید. در ابتدا به وسیله یک سمباده نرم تر مانند گریت ۱۵۰ سطح کار را به خوبی صاف نماید.

اگر به ترتیب و به درستی از سنباده زبر و نرم استفاده نکنید سطح کار آسیب می بیند. با کمک سنباده زبر رنگ های قدیمی را پاک می کنید و با استفاده از سنباده نرم خط و خشی ها را هموار می کنید. در این مرحله ممکن است که تمامی رنگ ها به خوبی پاک نشوند.

رنگ طبیعی برای چوب خام

بسیاری از افراد تمایل دارند که چوب شکل اصلی خود را حفظ کند، بنابراین به دنبال انتخاب رنگی هستند که به رنگ طبیعی چوب شباهت داشته باشد. رنگ طبیعی همانند رنگ و شکل ظاهری چوب خام است و موجب نمایان کردن نقش و نگار های طبیعی چوب می شود. رنگ چوب های طبیعی دارای مزیت های فراوانی هم چون حفظ شکل طبیعی چوب، نمایان کردن نقش و بافت اصلی چوب، حفظ صفات چوب، بخشیدن حس گرم و دلپذیر به محیط و مطابق با محیط می باشند.

تمیز نمودن سطح چوب

در این مرحله سطح چوب را به خوبی تمیز می کنید تا هیچ رنگ و گرد و غباری بر روی آن باقی نماند. اگر سطح چوب به خوبی تمیز نشود موجب ورقه شدن چوب و عدم بتونه کاری سطح آن شده و در نهایت رنگ در مدت زمان کمی می ریزد.

برای تمیز کردن به وسیله جارو برقی همه گرده چوب ها را تمیز می کنید سپس به وسیله پارچه آغشته به آب یا تینر بر روی سطح چوب می کشید. اگر با آب تمیز کردید باید سریعا چوب را خشک کنید تا چوب صدمه نبیند.

زیر سازی و بتونه کار

برای اینکه سطح به خوبی هموار شود از بتونه کاری استفاده می کنیم. بدین ترتیب چسبندگی رنگ هم افزایش می یابد و از نفوذ رنگ به درون منافذ چوب جلوگیری می شود.

هنگامی که بتونه خشک می شود حجم آن کمتر خواهد شد و ممکن است نواقصی بر روی سطح چوب دیده شود، در این صورت می توانید از بتونه بیشتری استفاده کنید. بهتر است که رنگ بتونه از رنگ اصلی روشن تر انتخاب شود.

برای بتونه کاری باید مهارت خوبی داشته باشید. در ابتدا باید یک لایه نازک از بتونه بر روی سطح چوب بکشید. ۱۰ دقیقه زمان می برد تا بتونه خشک شود. بعد از خشک شدن قسمت های اضافی را به کمک یک سمباده نرم حذف می کنید تا جایی که سطح کاملا هموار شود و بعد تمیز نموده و رنگ می زنید.

رنگ چوب راش خام

چوب راش درصنایع چوب و ساخت سازه های مختلفی هم چون مبلمان، سرویس خواب، میز و صندلی و غیره بسیار پر کاربرد است. برای انتخاب رنگ چوب راش خام، باید به ساختار چوب و درخت توجه نمایید. چوب راش بعد از بریده شدن، در مقابل تغییرات آب و هوایی و رطوبت حساس و آسیب پذیر می شود و امکان دارد که دچار تابیدگی و ترک خوردگی گردد. برای رنگ کاری این چوب باید از محصول مناسبی استفاده شود تا کیفیت چوب راش را حفظ کند. افراد می توانند با بهره گیری از روغن چوب مناسبی در انواع بی رنگ یا رنگی به افزایش مقاومت و ماندگاری آن کمک کنند.

چوب راش دارای ساختار متراکمی است. روغن چوب با نفوذ عمیق خود در بافت آن، تمامی منافذ چوب را اشباع می کند و مانع از نفوذ آب و رطوبت به درون آن می شود. در نتیجه چوب راش در طول زمان در مقابل تغییرات دمایی و رطوبت مقاوم شده و دچار تابیدگی نخواهد شد. روغن گیاهی مرغوب نقش و نگار های طبیعی چوب راش را حفظ می کند و موجب افزایش زیبایی و جلوه ظاهری چوب می شود.

خرید رنگ مناسب برای چوب خام

برای خرید رنگ چوب مناسب برای چوب های خام پیشنهاد می کنیم سری به مجموعه بزرگ و تخصصی رنگ با چوب بزنید. در فروشگاه ما انواع رنگ چوب ها و روغن های جلا دهنده چوب در بالاترین سطح کیفی و مناسب ترین قیمت موجود می باشند. جهت خرید و ثبت سفارش می توانید با شماره های موجود در وب سایت ما تماس حاصل فرمایید.

رنگ آمیزی

بهترین رنگ برای چوب رنگ های فوری مانند کیلر، سیلر، پلی استر و نیم پلی استر هستند. این رنگ غلیظ بوده و قبل از اجرای عملیات رنگ آمیزی نیاز به رقیق شدن دارند. برای رقیق کردنشان می توان از تینر استفاده کرد ولی حلال های دیگری نیز وجود دارند.

تینر نیز دارای معایبی هم چون بوی تند و خاصیت خورندگی فراوان است که برای چوب خوب نیست. می توانید از حلال ۴۰۲ هم استفاده کنید که معمولا به رنگ چوب آسیبی نمی زند.

رنگ های روغنی هم برای رنگ زدن چوب خام مورد استفاده قرار می گیرند. این رنگ ها بسیار بادوام و پایدارند به همین دلیل طرفداران زیادی دارند. رنگ های روغنی بعد از خشک شدن، سطحی صاف بر روی چوب ایجاد می کنند.

در صورت استفاده باید لایه ای سیلر  بر سطح آن بزنید تا رنگ جذب چوب نشود و پرزی بر روی آن ایجاد نگردد. برای وسایل چوبی کوچک می توان از رنگ های دکوراتیو استفاده کرد. برای صنایع سنگین رنگ های پلی اورتان مناسب هستند که بسیار مقاوم به آب می باشند.

برای  رقیق کردن کیلر و سیلر می توان از تینر استفاده کرد. به وسیله یک پیستوله بادی رنگ های فوری را بر روی چوب می کشید. 

خرید رنگ برای چوب

اگر قصد دارید رنگی خریداری کنید که مناسب برای رنگ آمیزی چوب خام و وسایل چوبی شما باشد می توانید به صورت حضوری به فروشگاه رنگ با چوب مراجعه کنید و کلیه محصولات را در این فروشگاه مشاهده نمایید. شیوه خرید به صورت غیر حضوری و آنلاین  نیز امکان پذیر است. رنگ با چوب در زمینه عرضه و ارائه انواع رنگ ها و ساخت فضا های چوبی فعالیت می کند.

شما می توانید با کارشناسان فنی این سایت ارتباط برقرار کنید. آن ها در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهند بود و به بهترین نحو ممکن شما را راهنمایی خواهند کرد.

رنگ آمیزی چوب خام

رنگ آمیزی چوب خام دارای اصول و مراحلی است که باید قدم به قدم و با دقت و حوصله کافی انجام شوند تا نتیجه ای عالی و رضایت بخش حاصل گردد. رنگ آمیزی چوب های خام، شکل ظاهری زیبایی را به آن ها می بخشد و علاوه بر آن بر میزان مقاومت و استحکامشان می افزاید. چوب ها به دلیل ساختار طبیعی که دارند در اثر عوامل نامطلوب محیطی هم چون آب و رطوبت، خط و خراش، فرسایش، نفوذ حشرات چوب خوار، رشد قارچ ها و باکتری ها و غیره دچار پوسیدگی و تخریب می شوند و بعد از مدتی از میزان زیبایی آن ها کاسته می شود.

رنگ های مخصوص چوب جلوه ای نو و زیبا به چوب ها، لوازم چوبی قدیمی و کف پوش های چوبی قدیمی می بخشند. برخی مواقع به خانه جدید نقل مکان کرده اید که هنوز کف پوش ها، قرنیز ها و سایر المان های چوبی موجود در آن ها رنگ نشده اند، بنابراین باید اقدام به رنگ آمیزی چوب های خام کنید.

رنگ کردن چوب خام ساده و راحت است، اما آماده سازی چوب یکی از مهم ترین بخش های رنگ آمیزی است که بر میزان دوام و ماندگاری سازه های چوبی می افزاید. به طور معمول وسایل چوبی و چهار چوب درب ها را از چوب درختان سوزنی برگ می سازند. چوب های موجود در فضای باز، به طور معمول از چوب درختان پهن برگ هستند.

برای خرید انواع رنگ چوب، می توانید به فروشگاه بزرگ و معتبر رنگ با چوب مراجعه نمایید. رنگ با چوب؛ عرضه کننده انواع رنگ چوب ها، رنگ های ساختمانی، روغن های براق کننده سنگ و چوب و غیره در بالاترین سطح کیفی و مناسب ترین قیمت به سراسر کشور می باشد.

جهت خرید و دریافت مشاوره رایگان و تخصصی از کارشناسان و مشاوران رنگ با چوب، تنها کافیست که از طریق کانال های مجازی واتساپ و تلگرام و یا شماره تلفن های درج شده در وب سایت با ایشان ارتباط برقرار کنید تا اطلاعات جامع و کاملی را از مشخصات فنی، کاربرد ها و روش استفاده از انواع رنگ چوب در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

روش رنگ کردن قرنیز ها چوبی

مهم ترین بخش رنگ آمیزی قرنیز های چوبی این است که بدانید از چه نوع چوبی ساخته شده اند. در ابتدا لازم است که سطح چوب را کاملا تمیز کنید، به گونه ای که هیچ کثیفی بر سطح چوب باقی نماند. سنباده زنی باید در جهت الیاف چوب باشد تا نتیجه نهایی مطلوبی حاصل گردد.

سنباده زنی در جهت خلاف الیاف چوب موجب افزایش زبری و پرز روی چوب می شود. چوب سوزنی برگان تمایل به بلند شدن و زبری الیاف دارد و در برخی از بخش های آن ها گره هایی وجود دارند، بنابراین باید به خوبی سنباده زنی و آماده گردند.

بخش های گره دار چوب رنگ و بافت متفاوتی از دیگر بخش ها دارند و رنگ بیشتری را به درون خود جذب می کنند. بعد از رنگ کردن قرنیز های چوبی خامی که دارای گره هستند، گره ها نمایان می شوند، بنابراین باید با محلولی همه گره ها را به خوبی پوشش دهید. این محلول در دو الی ۳ لایه بر سطح گره ها اعمال می شوند.

چوب درختان پهن برگ چون دارای گره کمتری است نیازی نیست با این محلول پوشانده شوند. بعد از خشک شدن کامل محلول پوشاننده، باید به اجرای پرایمر بر سطح چوب بپردازید. با پرایمر بافت چوب کاملا اشباع می شود و بر میزان مقاومت چوب در مقابل رطوبت افزوده می گردد، بعد از خشک شدن پرایمر سطح چوب را سنباده بکشید تا برای رنگ آمیزی آماده شود.

رنگ اصلی بهتر است در دو دست بر روی چوب اعمال شود و بعد از اینکه هر لایه به خوبی خشک شد، سطح ان را سنباده کشیده و با پارچه ای تمیز کنید تا سطحی صاف و یکدست حاصل گردد.

خرید انواع رنگ چوب

برای خرید انواع رنگ چوب، می توانید به وب سایت اینترنتی رنگ با چوب مراجعه نموده و از انواع محصولات ما در برند های مختلف داخلی و خارجی بازدید فرمایید. جهت خرید و ثبت نهایی سفارش محصول مورد نظر خود، تنها کافیست که از طریق شماره تلفن های درج شده در وب سایت با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. ایشان در تمامی ساعات اداری، پاسخ گوی شما عزیزان خواهند بود.

چطور چوب خام را رنگ کنیم؟

چطور چوب خام را رنگ کنیم؟ اغلب چوب های خام ظاهر تیره رنگی دارند. افراد با توجه به نوع کاربرد سازه چوبی تصمیم می گیرند آن را با رنگ خاصی رنگ آمیزی نمایند و به رنگ های سفید، قرمز و غیره در می آورند. برای رنگ کردن چوب های راش دو مرحله ترمیم و نوسازی صورت می گیرند و باید مراحلی هم چون سنباده زنی، تمیز کاری سطح چوب، بتونه کاری و زیر سازی و رنگ کاری چوب خام با دقت بالایی انجام شوند.

برای رنگ آمیزی به تجهیزات و ابزار هایی هم چون سنباده لرزان و سنباده گرد لرزان، کمپرسور  هوا و رطوبت گیر آن، پیستوله رنگ کاری، دریل و کاردک نیاز خواهید داشت. در حال حاضر رنگ چوب های مختلفی در بازار وجود دارند که از لحاظ مشخصات و تکنیک های رنگ کاری با هم تفاوت های بسیاری دارند.

برای خرید انواع رنگ چوب، می توانید به فروشگاه بزرگ و معتبر رنگ با چوب مراجعه نمایید. رنگ با چوب؛ عرضه کننده انواع رنگ چوب ها، رنگ های ساختمانی، روغن های براق کننده سنگ و چوب و غیره در بالاترین سطح کیفی و مناسب ترین قیمت به سراسر کشور می باشد.

جهت خرید و دریافت مشاوره رایگان و تخصصی از کارشناسان و مشاوران رنگ با چوب، تنها کافیست که از طریق کانال های مجازی واتساپ و تلگرام و یا شماره تلفن های درج شده در وب سایت با ایشان ارتباط برقرار کنید تا اطلاعات جامع و کاملی را از مشخصات فنی، کاربرد ها و روش استفاده از انواع رنگ چوب در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

چطور چوب خام را رنگ کنیم؟

انواع رنگ چوب ها

  • رنگ فوری: این رنگ شامل رنگ خودرویی، نیم پلی استر، تمام پلی استر، سیلر، کیلر و غیره می شود. رنگ های فوری غلظت بالا و حالت چسبناکی دارند و برای رقیق شدن به حلال نیازمندند.
  • لاک الکل: به مایع نارنجی رنگی گفته می شود که جهت جلا دهی به سازه های چوبی به کار می رود. لاک الکل ها در مقابل حرارت مقاومت کمی دارند و معمولا به عنوان رنگ اصلی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • واکس چوب: واکس چوب از روغن برزک تهیه می شود و به عنوان رنگ کاربرد دارد. بعد از پایان یافتن کار، باید دستمالی را بر روی واکس چوب بکشید تا جلای خاصی پیدا کند.
  • روغن های گیاهی چوب: از رنگ های جدید و مدرنی هستند که بر طبق فناوری ها و تکنولوژی های جدید ساخته شده اند و به راحتی قابل اجرا هستند. این رنگ ها برای اجرا به تجهیزات و ابزار های خاصی نیاز ندارند و برای محیط زیست به دلیل ساختار گیاهی که دارند هیچ آسیبی به همراه نخواهند داشت. رنگ های گیاهی بوی نامطلوبی ندارند و در فام های رنگی مختلفی موجودند.
  • رنگ روغنی: این رنگ برا چوب چندان مناس نیست و برای رقیق کردن آن از حلال هایی هم چون بنزین یا تینر روغنی استفاده می شود. برای روغن کاری ظروف چوبی، باید از روغن های طبیعی هم چون روغن برزک، روغن کنجد، روغن زیتون و غیره استفاده کنید.
  • رنگ پتینه: این رنگ بر پایه آب است و برای هر نوع سطحی مناسب استفاده است. برای اجرای رنگ های پتینه به تجهیزات خاصی نیاز دارید و تنها با یک قلم مو قابل اجرا هستند. اگر در زمینه پتینه کاری تخصص بالایی داشته باشید، نتیجه نهایی زیبا و دلنشینی حاصل می گردد.
  • رنگ دکوراتیو: این رنگ به راحتی قابل دسترس است و باید در ابتدا سطح چوب را به خوبی سنباده کشی نموده و سپس رنگ را اجرا کرد. رنگ های دکوراتیو فام های رنگی متنوعی دارند، اما چون رنگ هایی شیمیایی هستند بهتر است برای وسایل چوبی که سر و کار زیادی با آن ها دارید به کار نروند. رنگ های دکوراتیو برای موارد معمولی مناسب استفاده اند.
  • رزین اپوکسی: این رنگ برای چوب به وفور استفاده می شود و مناسب برای صفحات چوبی با ضخامت بین ۱ الی ۳ میلی متر است و نتیجه بی نهایت زیبایی را حاصل می کند.
  • رنگ پلی اورتان: این رنگ برای چوب ضد آب به کار می رود و دارای طیف های رنگی وسیعی است. رنگ پلی اورتان موجب آب گریز کردن چوب می شود و برای سطوحی که در آشپزخانه یا مکان های مجاور آب و رطوبت قرار دارند مناسب استفاده می باشد.

روش رنگ آمیزی چوب خام

جهت رنگ امیزی چوب خام، باید مراحل پرداخت چوب که شامل تمیز کاری، سنباده کشی، رفع گرد و غبار، تمیز کاری، پولیش و اجرای پرایمر است به ترتیب انجام شوند و سپس متناسب با نوع کاربرد، یکی از رنگ های بیان شده را انتخاب کنید و در چند لایه بر سطح چوب خام بکشید.

خرید انواع رنگ چوب

برای خرید رنگ چوب، می توانید به وب سایت اینترنتی رنگ با چوب مراجعه نموده و از انواع محصولات ما در برند های مختلف داخلی و خارجی بازدید فرمایید. جهت خرید و ثبت نهایی سفارش محصول مورد نظر خود، تنها کافیست که از طریق شماره تلفن های درج شده در وب سایت با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. ایشان در تمامی ساعات اداری، پاسخ گوی شما عزیزان خواهند بود.

نحوه رنگ کردن چوب خام

جهت اطلاع از نحوه رنگ کردن چوب خام؛ باید گفت که این چوب ها اغلب در طیف رنگی تیره و خاصی موجود می باشند و افراد متناسب با کاربرد و استفاده ای که از این چوب ها دارند، اقدام به تغییر رنگ آن ها نموده و آن ها را به رنگ های قرمز، سفید و غیره رنگ آمیزی می کنند.

رنگ کردن چوب های راش نیز با دو مرحله ترمیم و نو شدگی تکمیل می شود. برای رنگ کاری چوب های خام، باید مراحلی هم چون سنباده کاری، تمیز کاری سطوح چوبی یا پولیش کاری، بتونه کاری و زیر سازی چوب و اجرای رنگ بر روی چوب های خام به ترتیب و با دقت بالایی انجام شوند.

برای خرید رنگ چوب، می توانید به فروشگاه بزرگ و معتبر رنگ با چوب مراجعه نمایید. رنگ با چوب؛ عرضه کننده انواع رنگ چوب ها، رنگ های ساختمانی، روغن های براق کننده سنگ و چوب و غیره در بالاترین سطح کیفی و مناسب ترین قیمت به سراسر کشور می باشد. جهت خرید و دریافت مشاوره رایگان و تخصصی از کارشناسان و مشاوران رنگ با چوب، تنها کافیست که از طریق کانال های مجازی واتساپ و تلگرام و یا شماره تلفن های درج شده در وب سایت با ایشان ارتباط برقرار کنید تا اطلاعات جامع و کاملی را از مشخصات فنی، کاربرد ها و روش استفاده از انواع رنگ چوب در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

نحوه رنگ کردن چوب خام

رنگ کردن چوب خام

برای رنگ کردن چوب خام، روش ها و رنگ چوب های مختلفی وجود دارند؛ به عنوان مثال برای فضای داخلی می توان از رنگ های فوری استفاده کرد و چندان مناسب استفاده در فضا های باز نمی باشد. برای رنگ کاری چوب خام؛ می توان از رنگ چوب های مختلفی هم چون رنگ های فوری، لاک الکل، واکس چوب، روغن های گیاهی، رنگ های روغنی، رنگ های پتینه و غیره استفاده کرد.

طبق مراحلی که قبلا بیان کردیم، رنگ کردن چوب خام صورت می گیرد. در ابتدا باید سطح چوب به خوبی پرداخت شود و پرداخت چوب به مراحلی هم جوت تمیز کاری، سنباده کشی، تمیز کاری، پولیش و در صورت نیاز استفاده از پرایمر گفته می شود. برای رنگ آمیزی چوب خام؛ طبق راهنمایی ها و دستورالعمل های روی بسته بندی محصول عمل می کنید و بهتر است که رنگ مورد نظر را در دو لایه بر روی چوب اعمال کنید.

رنگ کردن چوب سفید

در صورتی که چوب کهنه و خشک شده باشد؛ رنگ کردن آن به رنگ سفید کار چندان سختی نمی باشد. در صورتی که بخواهید رنگ چوب را به سفید تغییر دهید، تمامی مراحل بیان شده را با دقت کافی اجرا می کنید. مراحل سنباده کشی و پولیش زنی از اهمیت زیادی برخوردارند، چون رنگ سفید از رنگ های روشنی است که همه عیب و نقص های چوب را نشان می دهد. اگر قصد استفاده از رنگ های پایه آب را دارید، حتما رنگ را در ۷ لایه بر روی چوب اجرا کنید.

در هر مرحله دقت کنید که لایه قبلی به خوبی خشک شده باشد، سپس اقدام به رنگ کردن لایه بعدی نمایید. اگر مایلید که نقش و نگار های چوب مشخص باشند، می توانید به سراغ رنگ چوب های گیاهی بروید. روش استفاده از رنگ های گیاهی بسیار راحت است و دارای فام های رنگی متنوعی هستند، در عین حال نقش و بافت های طبیعی و زیبای چوب را پنهان نمی کنند. نحوه رنگ کردن چوب سفید با انواع رنگ ها دارای روش یکسانی است، اما اگر می خواهید منفذ های چوب را مسدود کنید، در ابتدا باید از سیلر یا الیف استفاده نمایید.

رنگ کردن چوب ترمووود

چوب های ترمووود بر اثر قرار گرفتن در معرض حرارت و دمای بالایی دچار تغییراتی در ساختار درونی خود شدهد و دارای مقاومت بسیار بالایی می باشند، به همین خاطر برای نمای ساختمان از آن ها به فور استفاده می شود. بعد از حرارت دادن این چوب ها آن ها به عایق صدا و سرما و گرما تبدیل می شوند و دچار پوسیدگی و خوردگی نمی شوند.

با رنگ کردن چوب های ترمو، می توانید بر میزان مقاومت آن ها تا حد زیادی بیفزایید. چوب های دیگری هم چون گردو، افرا و غیره نیز به همان روش بیان شده رنگ می شوند. رنگ کردن چوب راش باید با دقت و وسواس بالاتری انجام شود و مقاومت این چوب ها را قبل از رنگ کردن باید از با روش اشباع نمودن افزایش داد.

خرید رنگ چوب

برای خرید انواع رنگ چوب، می توانید به وب سایت اینترنتی رنگ با چوب مراجعه نموده و از انواع محصولات ما در برند های مختلف داخلی و خارجی بازدید فرمایید. جهت خرید و ثبت نهایی سفارش محصول مورد نظر خود، تنها کافیست که از طریق شماره تلفن های درج شده در وب سایت با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. ایشان در تمامی ساعات اداری، پاسخ گوی شما عزیزان خواهند بود.

چگونه چوب خام را رنگ کنیم؟

چگونه چوب خام را رنگ کنیم؟ چوب های خام دارای طیف های رنگی متنوعی هستند و افراد زیادی تمایل به تغییر رنگ چوب خود متناسب با نوع کاربرد سازه چوبی شان دارند که آن ها را به رنگ هایی هم چون سفید، قرمز یا سایر رنگ ها تغییر دهند.

برای رنگ آمیزی چوب راش نیز باید مراحلی هم چون سنباده زنی، پولیش کاری، بتونه کاری و زیر سازی و رنگ آمیزی چوب خام به ترتیب انجام شوند. برای رنگ آمیزی چوب خام به ابزارآلات و تجهیزاتی هم چون سنباده لرزان و سنباده گرد لرزان، کمپرسور هوا و رطوبت گیر آن، پیستوله رنگ کاری، دریل و کاردک نیاز دارید.

رنگ آمیزی چوب خام به روش های گوناگونی صورت می گیرد. رنگ های فوری برای فضای درونی ساختمان مناسب استفاده می باشند و برای فضای خارجی ساختمان چندان کاربردی ندارند. از جمله رنگ هایی که برای چوب خام مورد استفاده قرار می گیرند می توانند به مواردی هم چون رنگ های فوری، لاک الکل ها، واکس چوب ها، روغن ها گیاهی مخصوص چوب، رنگ های روغنی، رنگ های پتینه و غیره اشاره کرد.

برای خرید انواع رنگ چوب مناسب برای چوب خام، می توانید به فروشگاه بزرگ و تخصصی رنگ با چوب مراجعه فرمایید. رنگ با چوب عرضه کننده انواع رنگ چوب ها، رنگ های ساختمانی، روغن های جلا دهنده سنگ و چوب و غیره در بالاترین سطح کیفی و مناسب ترین قیمت به سراسر کشور می باشد.

جهت خرید و دریافت مشاوره رایگان و تخصصی از کارشناسان و متخصصان رنگ با چوب، تنها کافیست که از طریق کانال های مجازی واتساپ و تلگرام و یا شماره تلفن های درج شده در وب سایت با ایشان ارتباط برقرار نمایید تا اطلاعات جامع و کاملی را از مشخصات فنی، کاربرد ها و روش استفاده از هر رنگ چوب در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

چگونه چوب خام را رنگ کنیم؟

انواع رنگ مناسب برای چوب خام

• رنگ فوری: در انواع مختلفی هم چون رنگ های تمام پلی استر، نیم پلی استر، سیلر، کیلر و غیره موجود است، دارای غلظت بالایی می باشد و برای رقیق شدن به حلالی هم چون تینر فوری نیاز دارد.

• لاک الکل: رنگ ترکیبی است، رنگ مایل به نارنجی دارد و موجب جلا بخشیدن به چوب می شود، در مقابل حرارت مقاومت کمی دارد و برای رنگ اصلی چوب خام چندان مناسب استفاده نیست.

• واکس چوب: از روغن بزرک ساخته شده است، به راحتی با یک تکه دستمال قابل اجرا بر روی چوب خام می باشد و جلا و درخشندگی بالایی به چوب خام می بخشد.

• روغن گیاهی: از رنگ های جدیدی هستند که دارای کیفیت بالایی بوده و در مدت زمان کوتاهی خشک می شوند. این رنگ به سرعت قابل اجرا بوده و برای اجرا به تجهیزات خاصی نیاز ندارد.

• رنگ روغنی: چندان برای چوب مناسب نیست و برای حل شدن به حلالی هم چون تینر روغنی یا بنزین نیاز دارد. به جای رنگ روغنی می توان از روغن های طبیعی و گیاهی استفاده کرد.

• رنگ های دکوراتیو: به راحتی قابل تهیه اند و بعد از سنباده کشی قابل اجرا بر روی سطوح می باشند. چون ساختار شیمیایی دارند بهتر است تا حد امکان از آن ها استفاده نکنید. رنگ های دکوراتیو برای سازه های چوبی کوچک منسابند.

• …

رنگ کاری چوب ترمو

چوب های ترمو در اثر قرار گرفتن در معرض حرارت های بالا، دچار تغییراتی در ساختار داخلی شان می شوند. این چوب ها مقاومت بالایی دارند و مناسب برای نمای ساختمانی می باشند. بعد از قرار گرفتن چوب های ترمو در مجاورت حرارت کوره، تبدیل به عایق صدا، سرما و گرما می شوند و بر میزان مقاومتشان در برابر پوسیدگی و خوردگی افزود می شود.

تقریبا هر نوع چوبی هم چون راش، گردو، افرا و غیره را می توان با این روش رنگ آمیزی نمود. چوب های راش باید با دقت و وسواس بالاتری رنگ شوند و بر میزان مقاومت آن ها قبل از اجرای عملیات رنگ آمیزی در مقابل اشباع کردن افزوده گردد.

چگونه چوب خام را رنگ کنیم؟

خرید انواع رنگ مناسب برای چوب خام

برای خرید انواع رنگ مناسب چوب خام، می توانید به وب سایت اینترنتی رنگ با چوب مراجعه نموده و از انواع محصولات ما در برند های مختلف داخلی و خارجی بازدید فرمایید. جهت خرید و ثبت نهایی سفارش محصول مورد نظر خود، تنها کافیست که از طریق شماره تلفن های درج شده در وب سایت با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. ایشان در ساعات اداری پاسخ گوی شما عزیزان خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *