دسته بندی فروشگاه, دسته‌بندی نشده

رنگ پوششی چوب $ قیمت و خرید رنگ پوششی چوب ~ رنگ با چوب

رنگ پوششی چوب

رنگ پوششی چوب

برای ایجاد پوششی مقاوم برای سطوح چوبی خود جهت بالا بردن میزان کیفیت و مقاومت آن ها، باید از رنگ مخصوصی به نام رنگ پوششی چوب استفاده شود. اگر قصد دارید رنگ های پوششی چوب را برای انواع دکوراسیون داخلی و خارج منازل خود به کار ببرید، کافیست به وب سایت رنگ با چوب مراجعه نموده و جهت ثبت سفارش خود اقدام فرمایید.

برای افرادی که به دنبال خرید رنگ پوششی مناسب برای وسایل و مصنوعات چوبی خویش هستند، خواندن این مقاله توصیه می شود. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشخصات کامل محصول، می توانید به وب سایت رنگ با چوب مراجعه کنید و با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید.

 

بهترین رنگ پوششی بری چوب

با توجه به زیبایی چشمگیر وسایل چوبی و کاربرد فراوانی که دارند، رنگ های متنوعی در بازار عرضه شده اند که هر کدام دارای کاربرد های مختلفی هستند. شما با توجه به وسیله چوبی و نوع نیاز خود، باید رنگ چوب مناسبی را تهیه و خریداری کنید. در واقع هر کدام از رنگ های چوب، دارای کاربرد مختص به خودشان می باشند.

انتخاب رنگ چوب باید با در نظر گرفتن مسائلی هم چون شرایط محیطی، آب و هوا، نوع وسیله چوبی، سلیقه مشتریان و سایر موارد صورت بگیرد. هیچ گاه نمی توان از رنگ های ساختمانی، برای رنگ نمودن وسایل چوبی استفاده کرد.

رنگ چوب ها جهت پوشش دادن سطوح چوبی، رنگ آمیزی، حفظ بافت چوب و بالا بردن سطح کیفی آن ها استفاده می شوند.

رنگ مخصوص چوب

همان طور که می دانید به طور کلی از چوب برای موارد مختلفی هم چون ساخت تیر و ستون ساختمان، وسایل دکوری، مبلمان چوبی، میز تلویزیون، کتابخانه و غیره استفاده می کنند. چوب ها دارای رنگ بندی و جنس های مختلفی هستند که در دکوراسیون نمای بیرونی و داخلی ساختمان ها به وفور دیده می شوند. جهت حفظ بافت سطوح چوبی، نمی توان از هر نوع رنگ چوبی استفاده کرد و مهم ترین موضوع انتخاب رنگ متناسب با وسیله چوبی می باشد که ما در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

رنگ چوب به عنوان یک پوشش برای رنگ آمیزی چوب به کار می رود، که درون آن رنگ دانه هایی حل شده وجود دارند. اگر قصد رنگ آمیزی وسایل چوبی خود را دارید، باید در رابطه با انواع رنگ چوب، میزان پوشش دهی و نحوه استفاده از آن ها اطلاعات کافی کسب نمایید.

با رنگ آمیزی چوب شکل ظاهری آن تغییر کرده و به میزان کیفیت و دوام چوب افزوده می شود. رنگ چوب ها چون عمیق به بافت چوب وارد نمی شوند، در اثر حذف شدن لایه اولیه سطوح چوبی، تا حد زیادی خاصیت خود را  از دست داده و محو  می شوند. رنگ چوب ها دارای رنگدانه و یا جوهر رنگ در ساختار خود هستند و تنها فرق میان این دو، از لحاظ میزان حلال بودن و اندازه ذره های به کار رفته در آن ها می باشد.

 

رنگ پوششی مناسب چوب

در هنگام خرید رنگ چوب، باید به اصول و قاعدی توجه کنید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین رنگ چوب را خریداری نمایید. همان طور که قبلا اشاره کردیم نوع محصول، شرایط آب و هوای منطقه، نوع نیاز و سلیقه مشتری در انتخاب رنگ چوب موثر است. به کمک رنگ های پوششی می توان بر زیبایی چوب افزود و میزان طول عمر آن ها را بالا برد.

چوب در اثر برخورد با عوامل مختف هم چون نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش آن، گرد و خاک، اسید و رسوبات آب دوام خود را از دست داده و پوسته پوسته می شود.

انواع رنگ چوب ها

به طور کلی رنگ چوب ها به دو دسته عمده رنگ موج نما و پوششی تقسیم می شوند. رنگ های چوبی که دارای رنگ مایه و جوهر رنگ هستند را رنگ های موج نما می گویند و دارای رنگ های شفافی هستند. رنگ هایی که دارای پیگمنت های رنگی فراوانی هستند را، رنگ های پوششی می گویند. برخی رنگ ها به صورت نیمه پوششی موجودند و با توجه به نوع ویژگی چوب امکان تغییر دارند.

اکثر رنگ ها تجاری موجود در بازار، دارای جوهر رنگ هستند و با توجه به میزان رنگ مایه  و کاربردی که دارند به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. رنگ پذیری چوب، بستگی به این دارد که رنگ چوب مورد نظر به چه مدت بر روی سطح چوب باقی بماند. هر چه مدت طولانی تری رنگ چوب بر روی سطح چوب قرار بگیرد، در نتیجه نفوذ بیشتر و رنگ پذیری بهتری را خواهد داشت.

رنگ چوب موج نما و پوششی از لحاظ محو و برجسته نمودن گره ها، طرح و نقش و نگار چوب با هم فرق می کنند. در صورت استفاده از رنگ های موج نما، نقش و نگار های چوب حالت برجسته تری پیدا خواهند کرد و در اثر استفاده از رنگ های پوششی، نقش و نگار های چوب به طور کامل محو خواهند شد. رنگ چوب ها از لحاظ ساختاری نیز به دسته های مختلفی تقسیم می شوند هم چون:

 

      • برخی جهت رقیق شدن به حلال آب نیاز دارند و رنگ مایه های پایه آب برای آن ها استفاده می شود. این رنگ ها برای محیط زیست خطری ندارند و کار با آن ها به دلیل رقیق بودن بیش از حد، به مهارت بالایی نیاز دارد. دارای دوام و نفوذ پذیری کمی هستند.
      • برخی از آن ها دارای دوام، نفوذ پذیری و پوشش دهی بسیار خوبی هستند و در نهایت می توان از وارنیش و لاک بر روی آن ها استفاده کرد. در صورت به کار رفتن روغن های گیاهی در ساختار آن ها، آسیبی به محیط زیست نمی زنند. برای خشک شدن آنها، نیاز به زمانی طولانی وجود دارد.

یک فکر در مورد “رنگ پوششی چوب $ قیمت و خرید رنگ پوششی چوب ~ رنگ با چوب

  1. صبا قاسمی گفت:

    من دنبال رنگ پوششی هم هستم آیا باید از پلی اورتان استفاده کنم یا محصولی بهتره دیگری هم هست ؟

    1. پشتیبانی رنگ با چوب گفت:

      رنگ پوششی بر پایه آب و روغن هم داریم خیر نیازی به استفاده از پلی اورتان نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *