دسته‌بندی نشده

رنگ آجر دکوراتیو

رنگ آجر دکوراتیو

رنگ آجر دکوراتیو

آجر دکوراتیو، به دلیل خواص پلیمری که دارد، برخلاف آجرهای معمولی، دچار شوره و کپک نمی شود و از نفوذ آب جلوگیری می کند، از این رو گزینه ی مناسبی برای استفاده در دکوراسیون های داخلی و محیط خانه می باشد. برای زیباسازی این آجرها و به اصطلاح آجرنماها، از پوشش های رنگی مختلفی استفاده می شود که نوع رنگ آجر دکوراتیو بسته به سلیقه و کاربرد آن، انتخاب می شود.

آجر دکوراتیو چیست؟

آجر دکوراتیو، نوعی آجر معمولی می باشد که خواص پلیمری دارد و در ساختار آن از مواد پلیمری و نانو استفاده شده است. در واقع مواد تشکیل دهنده ی آجرهای دکوراتیو، گل رس می باشد و برای زیباسازی آنها، از پوشش ها و رنگ های مختلفی استفاده می شود. خواص آجرهای دکوراتیو سبب شده تا برخلاف آجرهای معمولی، آب به آن نفوذ نکرده و از رشد قارچ و کپک جلوگیری می کند. همین امر سبب محبوبیت آجر دکوراتیو برای دکوراسیون های داخلی، نمای خارجی ساختمان ها و محیط های خانه شده است.

آجرهای دکوراتیو، سبب برجسته شدن نمای دیوار ها می شود و برای تزئین کردن و جلوه دادن بیشتر به آن، بسیار به کار می رود. باید توجه داشت که این آجرها، آجر نیستند و صرفا به آن شبیه سازی شده اند. برای استفاده از این آجرها، باید به تمام ویژگی های آن آگاه بود و با توجه به محیطی که برای آن اعمال می شود، آن را انتخاب کرد و رنگ مناسب برای آن را تهیه نمود.

رنگ آجر دکوراتیو

ویژگی های آجر دکوراتیو

همان طور که گفته شد، آجرهای دکوراتیو ویژگی های مختلفی دارند که سبب شده تا کاربردهای متعددی داشته باشد. برخی از ویژگی های این آجرها به شرح زیر هستند:

  • ضخامت کم
  • قابل استفاده در محیط ها و فضاهای کوچک
  • حفاظت در برابر گرما و عایق حرارتی
  • رسانایی کم
  • با کیفیت و ایمن
  • مضر نبودن
  • سازگار با محیط زیست
  • نصب آسان
  • سبک
  • سهولت در جداسازی

رنگ آجر دکوراتیو

برای این که به ظاهر آجرنما و آجر دکوراتیو جلوه ی زیبا بدهیم، میتوانیم با استفاده از انواع رنگ آجر دکوراتیو، آنها را رنگ آمیزی کرد. این کار به سادگی و سهولت انجام می گیرد و برای اجرای درست آن، کافی است تا یکسری نکات قابل توجه در این زمینه را رعایت نمود تا به بهترین نحو، صورت گیرد.

انواع رنگ آجر دکوراتیو

همان طور که گفته شد، رنگ آمیزی آجرهای دکوراتیو کار ساده ای است و در انواع مختلف، در بازار عرضه می شود، اما باید دقت داشت که رنگ مناسب را برای این کار استفاده نمود. در ادامه انواع رنگی که برای رنگ آمیزی آجر دکوراتیو مورد استفاده قرار می گیرد، ذکر می شود:

رنگ الاستومری

یکی از انواع رنگ های آجر دکوراتیو، رنگ الاستومری می باشد که به عنوان رنگی مقاوم شناخته شده است. این رنگ در برابر گرما، سرما، باد، باران، نور خورشید و… بسیار مقاوم هستند و می تواند انتخاب مناسبی برای نمای بیرونی ساختمان ها می باشد. باید در نظر داشت که رنگ الاستومری تراکم بسیار بالایی دارد، از این رو برای آب و هوا های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد و از آجر دکوراتیو، در برابر عواملی مثل نوسانات آب و هوایی محافظت می کند. همچنین این رنگ می تواند شکاف هایی که بر روی آجر وجود دارد را پوشش دهد  و سطح آن را زیباتر سازد. باید دقت نمود که این رنگ ها، نسبت به رنگ های اکریلیک قیمت بالاتری دارند.

رنگ اکریلیک

نوع دیگری از رنگ های آجر دکوراتیو، رنگ اکریلیک می باشد. این رنگ برای افرادی که هزینه و قیمت رنگ برای آنها مهم است، مناسب می باشد. زیرا این رنگ به نسبت کیفیتی که دارد، نسبت به رنگ الاستومری مقرون به صرفه تر هستند. رنگ های اکریلیک، از آجر دکوراتیو در برابر نفوذ آب و رطوبت محافظت می کند.

رنگ براق یا نیمه براق

رنگ های براق و نیمه براق، یکی از انواع رنگ هایی است که ظاهر آجر دکوراتیو را بسیار زیبا و جذاب می کند. این رنگ ها از آجرهای دکوراتیو در مقابل رطوبت و آلودگی های محیطی محافظت و جلوگیری می کند و ظاهر آن را حفظ می کند. سهولت در رنگ آمیزی با این رنگ ها، یکی از ویژگی های آن است، اما باید توجه داشت که با دقت و طبق اصول اعمال شود تا سطحی یکدست ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *