دسته بندی فروشگاه, دسته‌بندی نشده

رنگ مخصوص چوب چیست ؟ معرفی و فروش رنگ مخصوص چوب + مشاوره

رنگ مخصوص چوب

رنگ آجر پاین پکس

رنگ پایه روغن Diotrol Natural مخصوص ترمووود

رنگ چوب پایه آب گرین گیتی گره نما ۴۵۰.۰۰۰

رنگ چوب پایه آب مین‌وکس ۴۶۰۰۰۰

رنگ چوب گیاهی درودگر دارای تنوع رنگی و کیفیت بالا

رنگ چوب و ترمو وود کیلز آلمان

رنگ و روغن گیاهی مراقبت از چوب سیرانوا CIRANOVA

روغن ظروف چوبی ۴۲۰۰۰۰

روغن فضای داخلی ساختمان

روغن کرال، لاک چوب پایه روغن ۷۸۰۰۰۰

روغن گیاهی ضد یو وی چوب و ترمو وود

روغن مبلمان و سطوح​​​​​​​

چوب را با چه رنگی رنگ کنیم ؟ رنگ چوب مخصوص چیست؟

به طور معمول در صنایع مرتبط با چوب از رنگ چوب مخصوص به عنوان پوششی مناسب در جهت رنگ آمیزی چوب استفاده می شود. اگر قصد رنگ آمیزی وسایل چوبی خود را دارید، باید با مهارت هایی هم چون انواع رنگ چوب، مقدار پوشش دهی هر کدام و روش های رنگ آمیزی آشنا شوید. به منظور تغییر دادن شکل ظاهری چوب و بالا بردن میزان دوام و ماندگاری آن، به طور عمده از رنگ چوب ها استفاده می شود.

آنچه در ادامه خواهید خواند

رنگ چوب های دارای میزان چسبندگی بالایی هستند، به همین خاطر با سرعت بالایی جذب چوب می شوند برای این که رنگ سطحی چوب و آستر آن از بین نرود، موادی هم چون سیلر و بتونه را قبل از اجرای رنگ و آستر به کار می برند. برای اینکه سطح کار دارای جلا و براقیت بیشتری باشد، از رنگ های تمام پلی استر استفاده می شود. به منظور پوشش دهی سازه های چوبی، میز، صندلی، مبلمان و وسایل دکوری رنگ های فوری به کار می روند.

رنگ های فوری سلولزی تک جزئی؛ دارای رزین الکید و نیترات سلولز هستند. این نوع رنگ ها دارای شفافیت و میزان چسبندگی بالایی بر روی سطح چوبی می باشند و از انعطاف و مقاومت بالایی برخوردارند. چون به سرعت خشک می شوند، گرد و خاک بر روی سطح کار نمی نشیند و در نهایت کاری زیبا و با کیفیت دریافت خواهید کرد. رنگ های فوری قابلیت ترکیب با تینر ها را دارند که در خشک شدن سریع آن ها موثر است.

انواع رنگ چوب های مخصوص

انواع رنگ چوب های مخصوص

• رنگ چوب پایه آب
• رنگ چوب پایه روغن
• رنگ چوب ژله ای
• جوهر رنگ چوب
• لاک الکل
• وارنیش ها

رنگ های مختلف چوب

انواع رنگ های مخصوص چوب

  • رنگ های فوری: این رنگ ها دارای دو نوع پوششی و غیر پوششی هستند. رنگ های فوری غیر پوششی شامل سیلر، کیلر و پلی استر می شوند. این رنگ ها شفاف بوده و موجب آشکار ساختن طرح و نقوش چوب می شوند.
  • سیلر: دارای کاربردی همانند بتونه است و موجب اشباع منافذ چوب می شود. این محصول رنگ شیری مایل به کرمی دارد و لایه شفافی را بر روی چوب ایجاد می کند. رنگ های فوری بعد از اعمال سیلر به کار می روند و سیلر از نفوذ رنگ به درون بافت چوب جلوگیری می کند.
  • کیلر: در دو نوع مات و براق تولید می شود. برای رقیق کردن کیلر از تینر فوری استفاده می شود. این محصول به منظور هم رنگی چوب به کار می رود. برای رنگ کردن چوب به آن جوهر رنگ یا رنگ های فوری پوششی می افزایند. کیلر دو قلو برای اجرای رنگ نهایی شفاف بر روی چوب استفاده می شود. کیلر دو قلو در قیاس با کیلر معمولی رنگ براق تری دارد و دو جزئی می باشد. چون برای رقیق کردن آن از تینر فوری استفاده می شود، بعد از اجرا به سرعت خشک می شود.
  • پلی استر: در انواع مختلفی موجودند. این محصول با مواد دیگری آمیخته شده و حالتی دو جزئی یا سه جزئی پیدا می کند. هاردنر به روند خشک شدن پلی استر کمک می کند. پلی استر ها شامل سه گروه نیم پلی استر، تمام پلی استر و پولیش پلی استر می شوند. رنگ تمام پلی استر از نیم پلی استر براقیت بیشتری دارد و هنگامی که خشک می شود، سطحی شیشه ای ایجاد می کند. بنابراین قبل از اجرای رنگ پلی استر بر روی سطح چوب، باید به خوبی آن را پرداخت کرده و سیلر کاری چوب را در سطح کیفی بالایی انجام داد باشید تا رنگ پلی استر موجب صاف و براق کردن سطح کار شود.
  • رنگ های فوری پوششی: شامل رنگ های پوششی مخصوص چوب و رنگ های خودرویی می شوند. رنگ های پوششی مخصوص چوب دارای فام های رنگی مختلفی هستند، براق نبوده و باید بر روی آن ها از کیلر یا پلی استر استفاده شود. رنگ های خودرویی نیز رنگ های متنوعی دارند، در قیاس با رنگ های پوششی با کیفیت ترند. این رنگ ها قیمت بیشتری از رنگ های فوری مخصوص چوب دارند. رنگ های خودرویی می توانند با کیلر مخلوط شوند و بعد از پولیش کاری سطح براق و یکدستی را ایجاد کنند.
  • رنگ پلی اورتان: دارای رنگ شفاف و پوششی هستند و در مقابل رطوبت و آب بسیار مقاومند. برای رنگ های پلی اورتان از تینر و سیلر مخصوصی استفاده می شود. رنگ های پلی اورتان برای سطوح فلزی مناسبند و موجب افزیش دوام آن ها می شوند. این رنگ از سطوح چوبی درون ساختمان در مقابل رطوبت و آب به خوبی محافظت می کند.
  • رنگ های روغنی: دارای رنگ بندی های متنوعی هستند، اما برای سطوح چوبی چندان کاربردی نمی باشند. برای رنگ کردن درب و پنجره های خانه ، تغییر رنگ شاپان و ایجاد آستری مناسبند.
  • رنگ های روغنی گیاهی: هیچ گونه ضرری برای انسان و محیط زیست ندارند و برگرفته از دانه و بذر های طبیعی گیاهان هستند. رنگ های گیاهی، فام های رنگی متنوعی دارند و به راحتی قابل استفاده اند. برای رنگ کردن اسباب بازی های کودکان به کار می روند.
  • لاک و الکل: برای جلا بخشیدن به ساز های چوبی مناسب است. اگر در ساختار آن الکل خاصی به کار رود کیفیت بالاتری خواهد داشت. میزان کیفیت این محصول به پرداخت چوب و صیقلی کردن سطح آن وابسته است.
  • رنگ های اکریلیک: بر پایه آب بوده و جهت رنگ کردن سطوح چوبی مناسب است. جهت تثبیت این رنگ ها از کیلر فوری استفاده می شود. جهت رنگ کردن آن ها جوهر های رنگی به کار می روند.

رنگ چوب های مخصوص از لحاظ میزان پوشش دهی نیز به دو دسته رنگ های پوششی و غیر پوششی تقسیم می شوند. در رنگ های پوششی مقدار زیاد رنگدانه وجود دارد، در حالی که رنگ های غیر پوششی دارای جوهر رنگ به جای رنگ دانه هستند. برخی از رنگ های نیز نیمه پوششی محسوب می شوند. انتخاب هر کدام از این عنوان ها کاملا بستگی به ویژگی های رنگ چوب دارد. اغلب رنگ های موجود در بازار دارای رنگ دانه و جوهر رنگ هستند که با توجه به میزان رنگ دانه، نوع چوب و کاربردی که دارند به انواع مختلفی تقسیم می شوند. در هر چوب با توجه به میزان تراکم آن و مدت زمان قرار گیری رنگ بر روی چوب، میزان رنگ پذیری انواع رنگ چوب ها با هم فرق می کند. هر چه نفوذ پذیری چوب بالاتر باشد، رنگی زیباتر تحویل می گیرید.

خرید رنگ چوب مخصوص

فروشگاه رنگ با چوب عرضه کننده انواع رنگ چوب های مخصوص و با کیفیت به سراسر کشور می باشد. جهت خرید حضوری و یا آنلاین، با کارشناسان فروش ما ارتباط برقرار نمایید و با دریافت اطلاعات مناسبی در مورد هر رنگ، کاربرد و مشخصات آن با آگاهی و دانش کافی جهت خرید محصول مورد نظر خود اقدام فرمایید.

رنگ مخصوص چوب

بری رنگ ها به طور کلی از یک ماده حامل هم چون آب، الکل، فرآورده های نفتی و یا مواد مکمل دیگری هم چون رزین، لاک، شلاک، پلی استر و پلی اورتان استفاده می شود. با توجه به عدم نفوذ پذیری رنگ چوب ها در بافت درونی چوب امکان دارد که لایه سطحی آن ها در گذر زمان خراب شده و محو گردد. درون بیشتر رنگ چوب ها، رنگدانه و یا جوهر رنگ هایی قرار گرفته اند که این دو از لحاظ مقدار حلال بودن و کوچکی و بزرگی ذراتشان با یدیگر تفاوت هایی دارند.

درون جوهر رنگ ها مولکول های قرار گرفته است که قابلیت حل شدن در یک ماده حامل را دارند، ولی در رنگ دانه ها ذراتی بزرگتر از مولکول ها قرار گرفته اند که قابلیت حل شدن در یک ماده حامل را ندارند، به همین خاطر در آن معلق باقی می مانند و در طی زمان به آهستگی ته نشین می گردند.

رنگ چوب مناسب

دقت داشته باشید خرید رنگ چوب دارای اصول و نکاتی است که توجه به آن ها در موقع خرید الزامی است. رنگ چوب های مختلف با توجه به نوع رنگ، شرایط مکانی مورد استفاده، شرایط اقلیمی، نیاز کاربر و سلیقه او دارای تنوع بالایی هستند. به طور کلی رنگ چوب ها کمک می کنند که چوب دارای ظاهر زیباتری شده و در برابر عوامل محیطی نامساعد مقاومت بالاتری داشته باشد.

دلیل متنوع بودن رنگ چوب ها

خطرات زیادی ممکن است چوب ها و اجسام چوبی را تهدید کنند هم چون خطر پوسیدگی، کاهش درخشندگی و جلای ابتدایی، اشعه یو وی نور خورشید، شرایط آب و هوایی، گرد و غبار، اسید و رسوبات قرار گرفته در آب. مهم ترین نقش رنگ چوب در کنار تغییر شکل ظاهری چوب، محافظت از آن در مقابل موارد بیان شده است. با توجه به تنوع بالای رنگ چوب ها؛ صنایع رنگ چوب هم نسبت به قبل گسترده تر شده اند و رنگ چوب های مختلفی را از طریق ترکیب نمودن انواع گوناگونی از آن ها ایجاد می کنند.

انواع رنگ چوب ها

با توجه به اینکه رنگ چوب ها دارای پوشش دهی متفاوتی هستند، به طور کلی شامل دو دسته رنگ های موج نما و رنگ های پوششی می شوند. اگر رنگ دارای جوهر رنگ باشد، ظاهر شفافی خواهد داشت و در دسته رنگ های موج نما یا گره نما قرار خواهد گرفت. اما اگر رنگ چوب دارای پیگمنت های رنگی باشد، رنگ پوششی تلقی می شود. در این میان رنگ های نیمه شفاف یا نیمه پوششی هم وجود دارند. رنگ ها با توجه به ویژگی هایی که دارند، در یکی از دسته های بیان شده قرار می گیرند.

معمولا رنگ چوب ها هم دارای رنگدانه و هم جوهر رنگ هستند و با توجه به اینکه وسیله چوبی چه کاربردی برای شما دارد و نوع آن، از رنگ چوب های مخصوصی استفاده می شود. با توجه به مدت قرار گرفتن رنگ بر روی چوب، نوع رنگ پذیری ها با هم فرق می کند. سطح چوب هر میزان تراکم که داشته باشد، اگر زمان قرار گرفتن رنگ چوب بر روی آن افزایش یابد، دارای رنگ پذیری و نفوذ رنگ بهتری خواهد بود.

این دو نوع رنگ چوب با توجه به تاثیری که در نقش و نگار های طبیعی چوب ایجاد می کنند با هم متفاوتند. اگر رنگ گره نما یا موج نما باشد، چوب نقش و نگار طبیعی خود را به خوبی حفظ می کند و دارای نقش و طرح های برجسته تری خواهد بود. اگر رنگ پوششی باشد، تمامی نقش و نگار های طبیعی چوب محو خواهند شد.

تنوع رنگ چوب ها از لحاظ ساختار شیمیایی

  • رنگ چوب پایه آب: از آب برای حل کردن این رنگ ها استفاده می شود. جوهر رنگ پایه آب همانند رنگ مایه عمل می کند. رنگ هایی هستند که آلودگی زیست محیطی ایجاد نمی کنند و خطری ندارند. تمایل به شره کردن دارند و برای اجرای آن باید تخصص کافی داشته باشید.

چون دارای حلال های آلی هستند، قابلیت حل نمودن روغن و چربی را ندارند؛ بنابرین حتما قبل اجرا باید سطح زیرین با یک سنباده پرداخت گردد. دارای نفوذپذیری پایینی هستند و عمر مفید کوتاهی دارند. برای تجدید آن ها می توان از رنگ های پایه روغن استفاده کنید. این رنگ های قیمت مناسبی دارند و سریع خشک می شوند.

  • رنگ چوب پایه روغن: از ماده حامل روغن برای این رنگ ها استفاده می شود. دارای پیگمنت های رنگی هستند و رنگدانه ها درون ماده حامل معلق می مانند. روش کار راحتی دارند و از دوام خوبی برخوردارند.

اگر از روغن های ساختار گیاهی هم چون بذر کتان استفاده کنید، آسیبی به محیط زیست نمی رسانند. مانع از پوسیدگی چوب و رشد قارچ و کپک می شوند. برای خشک شدن نیاز به گذشت زمان چند ساعت تا چند روز دارند. هنگامی که رنگ خشک گردید، برای تجدید آن می توانید از لاک و یا وارنیش استفاده نمایید و زیبایی آن را دو چندان کنید.

  • رنگ چوب ژله ای: از یک ماده ژله ای که دارای ویزکوزیته بالایی است به عنوان ماده حامل استفاده می شود. دارای گرانروی و چسبندگی بالایی است. تمایلی به شره کردن ندارد و برای خشک شدن نیاز به زمان طولانی دارد. رنگ غلیظی است که در بافت چوب نفوذ نمی کند و از عمر مفید پایینی برخوردار است.
  • جوهر رنگ چوب: رنگ های متنوعی هستند به صورت پودر جامد و یا حل شده در استون و الکل در بازار موجودند. از رنگ های موج نما محسوب می شوند، بنابراین طرح و نقش چوب را می پوشانند. با هر نوع رنگ چوب دیگری قابلیت ترکیب دارند.
  • لاک الکل: از صمغ حاصل از ترشحات حشره لاکا ایجاد شده است. لایه نازکی بر روی چوب ایجاد می کند که سریعا خشک می شود. می توانید لایه های زیادی بر روی چوب ایجاد کنید و جلا و درخشندگی بی نظیری را به چوب ببخشید. اجرای آن نیاز به مهارت دارد و برای خشک شدن زمان زیادی نیاز ندارد.
  • وارنیش ها: از حلال های روغنی، روغن، رزین، واکس و غیره ایجاد شده اند. کیلر، پلی استر، پلی اورتان از این رنگ ها محسوب می شوند. رنگی ندارند و در طیف متنوع عمیق تا سوپر براق قرار می گیرند. نفوذ پذیری بالایی در برابر آب دارند. بر اثر گذشت زمان رنگشان به زردی تمایل پیدا می کند. موجب زیبایی چوب و محافظت از آن در برابر عوامل محیطی نامطلوب می گردند.

وسایل چوبی بعد از اینکه ساخته شدند، برای اینکه در مقابل عوامل محیطی مخربی هم چون پوسیدگی، رشد قارچ ها، رطوبت و غیره در امان بمانند نیاز به محصولاتی کاربردی جهت محافظت دارند. یکی از محصولات مناسب جهت مراقبت و نگهداری از سطوح چوبی اعمال رنگ مخصوص چوب است. انتخاب رنگ مخصوص چوب با توجه به شرایط آب و هوایی، استفاده از سازه چوبی در داخل یا خارج ساختمان، شرایط فرسایشی، تماس با مواد خوراکی، اسباب بازی و غیره صورت می گیرد.

خرید رنگ چوب مخصوص

برای خرید رنگ چوب مخصوص می توانید به فروشگاه رنگ با چوب مراجعه نمایید. بعد از کسب اطلاعات کافی و مشاهده مشخصات محصولات رنگ چوب در فروشگاه ما، با آگاهی و علم کافی جهت خرید و ثبت سفارش خود اقدام نمایید. کارشناسان ما در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخگویی به سولات شما عزیزان هستند، بنابرین اگر نیاز به دریافت مشاوره تخصصی داشتید حتما با آن ها ارتباط برقرار نمایید.

برای خرید رنگ مخصوص چوب در بالاترین سطح کیفی و مناسب ترین قیمت، می توانید به فروشگاه بزرگ و تخصصی رنگ با چوب مراجعه نمایید. درفروشگاه ما انواع رنگ چوب ها و رنگ های ساختمانی در برند های مختلف داخلی و خارجی موجود می باشند. جهت خرید و ثبت سفارش می توانید با شماره های درج شده در وب سایت اینترنتی ما تماس حاصل فرمایید.

برای رنگ کردن چوب از چه رنگی استفاده کنیم؟

با توجه به اینکه چوب دارای مصرف و کاربرد فراوانی در امور مختلف است، بنابراین رنگ چوب های مختلف بر اساس نوع و کاربرد چوب تولید و در بازار به فروش می روند. برای هر نوع چوب باید از رنگ چوب مناسبی استفاده نمایید. رنگ چوب ها از لحاظ کاربردی و عملکردی به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. انتخاب رنگ چوب مناسب با توجه به عوامل مختلفی هم چون شرایط اقلیمی، شریط آب و هوایی، نوع سازه چوبی، نوع سلیقه و غیره انجام می گیرد.

برای رنگ زدن وسایل چوبی، نمی توانید از رنگ های ساختمانی استفاده کنید. برای رنگ آمیزی مصنوعات چوبی از رنگ چوب های مخصوصی استفاده می شود که می توانند پوششی محافظتی و قدرتمند بر روی سطوح چوبی ایجاد نمایند و سطح کیفی و دوام چوب را افزایش دهند.

چوب ها به طور عمده در ساخت مبلمان، میز و صندلی ها، دکوراسیون داخلی و خارجی و غیره به کار می روند و در طیف رنگی متنوعی یافت می شوند. برای حفاظت نمودن از چوب ها، نمی توانید از هر نوع رنگ چوبی استفاده نمایید. در صورتی که قصد خرید رنگ چوب مناسب برای وسیله چوبی تان را دارید، می توانید به فروشگاه اینترنتی رنگ با چوب مراجعه نمایید و از نظارت و راهنمایی های تخصصی کارشناسان ما بهره مند شوید، آن ها به طور دقیق و کامل شما را راهنمایی خواهند کرد.

کاربرد رنگ چوب

کاربرد رنگ چوب

سطوح چوبی مختلفی توسط رنگ چوب ها رنگ آمیزی می گردند هم چون:
• خانه های چوبی
• آلاچیق ها و پرگولا ها
• نما های چوبی
• صندلی و میز ها
• مبلمان
• اسباب بازی های کودکان
• …

شما هر نوع رنگ با هر ویژگی که بخواهید در فروشگاه رنگ با چوب موجود است، کافیست از طریق کانال های ارتباطی و یا تماس با کارشناسان ما خرید خود را ثبت نمایید، سپس به راحتی و در مدت زمان کوتاهی آن را در هر محلی که بخواهید از ما دریافت می کنید. رنگ با چوب سالیان سال است که در زمینه خدمات و ساخت فضا های چوبی و فروش انواع رنگ چوب ها و رزین های مخصوص چوب فعالیت می کند، بنابراین با اطمینان خاطر خرید خود را به ما بسپارید.

رنگ مخصوص چوب

این رنگ ها هم چون پوششی مقاوم بر روی سطوح چوبی شما قرار می گیرند. رنگ چوب ها به طور عمده دارای پیگمنت های رنگی در ساختار خود هستند. افراد برای خرید رنگ چوب، باید از انواع رنگ چوب، میزان پوشش دهی و چگونگی اجرای آن ها مطلع باشند. برای این که شکل ظاهری، کیفیت و دوام چوب افزایش یابد بهتر است که به سراغ رنگ چوب های با کیفیت موجود در بازار بروید. در انتخاب رنگ چوب مورد نظر خود وسواس و دقت زیادی به خرج دهید تا نتیجه ای مطلوب حاصل گردد.

رنگ های مخصوص چوب کمک می کنند که شما بتوانید انواع وسایل چوبی خود را به کمک آن ها رنگ آمیزی نمایید. در صورتی که از رنگ چوب مخصوص، مشخصات و و روش استفاده از آن ها اطلاعات کافی ندارید سوالات خود با کارشناسان و متخصصان رنگ با چوب در میان بگذارید تا در مدت مان کوتاهی توضیحات مفصلی را در رابطه با هر محصول به شما ارائه دهند. رنگ چوب ها با نفوذ عمیق خود در ساختار چوب از تخریب لایه سطحی چوب جلوگیری می کنند.
رنگ چوب ها معمولا دارای رنگ دانه ها و یا جوهر رنگ هایی به عنوان رنگ مایه در ساختار خود هستند. جوهر رنگ ها و رنگ دانه ها از لحاظ حلال بودن، کوچک یا بزرگی ذراتشان با یکدیگر تفاوت دارند. مولکول های موجود در جوهر رنگ ها در حلال منابسی حل می گردند، ولی اندازه رنگ دانه ها از این مولکول ها بزرگ تر است و همین عاملی جهت حل شدن و معلق ماندن آن در ماده حامل می شود، در نتیجه به مرور زمان شروع به ته نشین شدن می کنند.

خرید رنگ چوب مناسب

برای خرید رنگ چوب مناسب حتما به اصولی پایبند باشید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین نوع آن را تهیه و خریداری نمایید. رنگ چوب باید با توجه به شرایط محیطی، آب و هوا، نوع سلیقه تولید کننده و مصرف کننده، نوع و کاربرد چوب و غیره انتخاب شود. جهت افزایش زیبایی و دوام وسایل چوبی خود به وب سایت اینترنتی رنگ با چوب مراجعه نمایید و بهترین و با کیفیت ترین نوع آن را خریداری نمایید.

رنگ مخصوص چوب چیست؟

رنگ چوب مخصوص به عنوان پوششی مناسب در جهت رنگ آمیزی چوب استفاده می شود. به منظور تغییر دادن شکل ظاهری چوب و بالا بردن میزان دوام و ماندگاری آن، به طور عمده از رنگ چوب ها استفاده می شود. رنگ چوب های دارای میزان چسبندگی بالایی هستند، به همین خاطر با سرعت بالایی جذب چوب می شوند برای این که رنگ سطحی چوب و آستر آن از بین نرود، موادی هم چون سیلر و بتونه را قبل از اجرای رنگ و آستر به کار می برند. برای اینکه سطح کار دارای جلا و براقیت بیشتری باشد، از رنگ های تمام پلی استر استفاده می شود. به منظور پوشش دهی سازه های چوبی، میز، صندلی، مبلمان و وسایل دکوری رنگ های فوری به کار می روند.

انواع رنگ چوب های مخصوص را نام ببرید؟

رنگ چوب پایه آب، رنگ چوب پایه روغن، رنگ چوب ژله ای، جوهر رنگ چوب، لاک الکل، وارنیش ها

رنگ چوب ها از لحاظ پوشش دهی به چند دو دسته تقسیم می شوند؟

با توجه به اینکه رنگ چوب ها دارای پوشش دهی متفاوتی هستند، به طور کلی شامل دو دسته رنگ های موج نما و رنگ های پوششی می شوند. اگر رنگ دارای جوهر رنگ باشد، ظاهر شفافی خواهد داشت و در دسته رنگ های موج نما یا گره نما قرار خواهد گرفت. اما اگر رنگ چوب دارای پیگمنت های رنگی باشد، رنگ پوششی تلقی می شود. در این میان رنگ های نیمه شفاف یا نیمه پوششی هم وجود دارند. اگر رنگ گره نما یا موج نما باشد، چوب نقش و نگار طبیعی خود را به خوبی حفظ می کند و دارای نقش و طرح های برجسته تری خواهد بود. اگر رنگ پوششی باشد، تمامی نقش و نگار های طبیعی چوب محو خواهند شد.

برای خرید رنگ چوب مناسب باید به چه نکاتی توجه کنید؟

دقت داشته باشید خرید رنگ چوب دارای اصول و نکاتی است که توجه به آن ها در موقع خرید الزامی است. رنگ چوب های مختلف با توجه به نوع رنگ، شرایط مکانی مورد استفاده، شرایط اقلیمی، نیاز کاربر و سلیقه او دارای تنوع بالایی هستند. به طور کلی رنگ چوب ها کمک می کنند که چوب دارای ظاهر زیباتری شده و در برابر عوامل محیطی نامساعد مقاومت بالاتری داشته باشد.

رنگ های مخصوص چوب از لحاظ ماده حلال چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

برای رنگ ها به طور کلی از یک ماده حامل هم چون آب، الکل، فرآورده های نفتی و یا مواد مکمل دیگری هم چون رزین، لاک، شلاک، پلی استر و پلی اورتان استفاده می شود. درون بیشتر رنگ چوب ها، رنگدانه و یا جوهر رنگ هایی قرار گرفته اند که این دو از لحاظ مقدار حلال بودن و کوچکی و بزرگی ذراتشان با یدیگر تفاوت هایی دارند. درون جوهر رنگ ها مولکول های قرار گرفته است که قابلیت حل شدن در یک ماده حامل را دارند، ولی در رنگ دانه ها ذراتی بزرگتر از مولکول ها قرار گرفته اند که قابلیت حل شدن در یک ماده حامل را ندارند، به همین خاطر در آن معلق باقی می مانند و در طی زمان به آهستگی ته نشین می گردند.

رنگ چوب مخصوص در جهت رنگ آمیزی و پوشش دهی سازه های چوبی به کار می رود و هر کدام از این رنگ چوب ها دارای روش های متفاوتی برای رنگ آمیزی می باشند. رنگ چوب مخصوص موجب تغییر دادن شکل ظاهری چوب و بالا بردن میزان دوام و ماندگاری سازه های چوبی می شود. رنگ چوب ها دارای قدرت چسبندگی بالایی هستند و به سرعت در بافت چوب جذب می شوند.

این رنگ دارای رزین الکید و نیترات سلولز است و از شفافیت و چسبندگی بالایی برخوردار می باشد. این رنگ دارای انعطاف و مقاومت بالایی است و در مدت زمان کوتاهی خشک می شود. این رنگ از نشستن گرد و خاک بر روی چوب جلوگیری می کند و نتیجه ای زیبا و با کیفیت را حاصل می کند. رنگ های فوری را می توانید با تینر فوری ترکیب کنید و در مدت زمان کوتاهی خشک می شوند.

  • رنگ چوب ژله ای
  • رنگ چوب پایه روغن
  • جوهر رنگ چوب
  • لاک الکل ها
  • وارنیش ها

رنگ چوب ها از لحاظ پوشش دهی شامل سه دسته کلی رنگ های موج نما، رنگ های نیمه شفاف و رنگ های پوششی می شوند. رنگ چوب های موج نما؛ موجب نمایان کردن نقش و نگار و بافت طبیعی چوب می شوند و بر زیبایی هر چه بیشتر چوب می افزایند، اما رنگ های پوششی برای چوب هایی که دارای نواقص و عیوبی بر روی بافت طبیعی خود هستند گزینه مناسبی محسوب می شوند و موجب پوشش دهی کامل سطح چوب می گردند.

برای رنگ آمیزی انواع روش ها وجود دارد که شامل استفاده از رنگ های پایه آب ، پایه روغن ، جوهر ها ،وارنیش ها ، لاک الکل و پوشش های دیگر است.

رنگ آمیزی یک فرآیندی است برای نوسازی چوب ، دادن جلو زیبا تر به چوب ، تغییر رنگ چوب ، افزایش ماندگاری چوب، یکنواخت کردن سطح چوب و … بنابراین برای زیباتر کردن سازه چوبی تان ، نوسازی و محافظت از چوبتان باید چوب را رنگ کنید.

برای اینکار که بدون تغییر رنگ طبیعی چوب ، رنگ چوب را تغییر دهید ، می‌توانید از لاک های پایه آب یا پایه روغن استفاده کنید ، لاک های پایه آب کمترین تغییر را در چوب ایجاد می‌کنند.

قطعا خیر ، شاید در گذشته این اتفاق تو سط برخی از رنگ کار ها می افتاد ،اما استفاده از رنگ های ساختمانی ،اتومبیل و … برای چوب بسیار نادرست است ، بنابراین حتما سعی کنید از رنگ مخصوص خود چوب برای رنگ آمیزی چوب استفاده کنید تا هم زیبایی چوب را دو چندان کنید و هم به سلامت و دوام چوب آسیب وارد نکنید.

نکات مهم در انتخاب رنگ چوب

برای این که بهترین انتخاب را در رنگ چوب داشت، باید یکسری نکات را در نظر گرفت و مطابق آن، رنگ مورد نظر را انتخاب و خریداری کرد. به این منظور، برخی نکات قابل توجه در ادامه مورد بررسی قرار می گیرد:

نوع سازه ی چوبی

انتخاب رنگ برای وسایل چوبی مختلف، با توجه به کاربردی که دارند، متفاوت است. در حالت کلی دو نوع سازه ی دکوراتیو و غیر دکوراتیو داریم . سازه های غیر دکوراتیو، مثل کابینت های چوبی، مبلمان چوبی، تخت خواب چوبی و…، و سازه های دکوراتیو مانند وسایل دکوری هستند؛ برای رنگ آمیزی سازه های دکوراتیو باید از رنگ های شفاف و غیر پوششی استفاده نمود در حالی که برای سازه های غیر دکوراتیو، رنگ باید پوششی و مات باشد.

محل قرارگیری سازه چوبی

باید در نظر داشت که وسیله ی چوبی مورد نظر، در فضای بسته قرار دارد یا فضای باز؛ این کار به شما کمک می کند تا رنگی را انتخاب کنید که در برابر باد، باران، اشعه آفتاب و… مقاوم باشد و از طرفی، در نظر گرفت که چوب، نیاز به چند لایه رنگ آمیزی دارد.

شرایط آب و هوایی

شرایط آب و هوایی مختلف، می تواند بر میزان مقاومت چوب موثر باشد. برای مثال، رطوبت، بارندگی و تابش آفتاب، تاثیر بسزایی در پوسیدگی چوب دارد، از این رو باید میزان هر کدام را در محیط در نظر داشت و مطابق آن، رنگ های مقاومی را انتخاب کرد.

دمای محیط

باید در نظر داشت که معمولا رنگ ها، در محیط های خیلی سرد، پوسته پوسته می شوند، از این رو باید دمای محیط را در نظر گرفت و مطابق آن، رنگ مقاوم تر را خریداری کرد.

کیفیت و بوی رنگ

در صورتی که به بوی رنگ حساسیت دارید، باید رنگ های بدون بو را برای رنگ آمیزی چوب انتخاب کنید. برای مثال، بوی رنگ های روغنی، تا مدت ها باقی می مانند، پس باید این مورد را در نظر گرفت.

جنس چوب

جنس چوب، در انتخاب رنگ بسیار مهم است. برخی از رنگ ها صرفا مخصوص جنس خاصی از چوب هستند، و نمیتوان هر رنگی را برای هر جنس چوبی اعمال کرد.

زیبایی و جلوه ی رنگ

برای این که جلوه ی بیشتری به سازه ی چوبی خود دهید، می توانید علاوه بر در نظر گرفتن سلیقه ی شخصی، رنگ وسیله ی چوبی را مطابق و متناسب با دکوراسیون داخلی آن محیط انتخاب نمود تا ظاهر زیباتری به آنجا بدهد.

قیمت رنگ

برخی از رنگ ها با توجه به ویژگی ها و خواصی که دارند، از قیمت بالاتری برخورداند. برای مثال، رنگ های گیاهی گران تر از سایر رنگ ها می باشند، پس باید با توجه به بودجه خود، در مورد رنگ ها ابتدا اطلاعات کافی را کسب کرد سپس برای خرید آن اقدام نمود.

  • خانه های چوبی
  • آلاچیق ها
  • نماهای چوبی
  • دکوراسیون های داخلی
  • صندلی ها
  • مبل ها
  • وسایل بازی
  • میزها

انواع رنگ چوب از نظر پوشش دهی

در حالت کلی، رنگ چوب به دو دسته تقسیم بندی می شود. رنگ چوب پوششی و رنگ چوب غیر پوششی؛ هر کدام از رنگ های ذکر شده، خود شامل انواع مختلفی می شوند و کاربردهای مختص به خود را دارند که هر دو، برای اعمال شدن، نیاز به طی کردن سه مرحله ی سمبه کاری، بتونه کشی و سنباده کشی دارند.  در ادامه هر کدام از این رنگ ها شرح داده می شود.

رنگ چوب پوششی

در رنگ های پوششی، بافت چوب نمایان نمی شود و تمام سطح آن به طور کامل پوشانده می شود. همچنین با اعمال این رنگ ها، جنس چوب مشخص و قابل تشخیص نخواهد بود. باید توجه داشت که در صورت گیاهی و مرغوب بودن رنگ پوششی، بافت چوب قوام پیدا می کند.

رنگ چوب غیر پوششی

این رنگ ها، بر خلاف رنگ های پوششی، پوشانندگی کمی دارند و پس از اعمال، بافت چوب، طرح و جنس چوب مشخص و قابل تشخیص خواهد بود. این رنگ ها برای چوب هایی مناسب است که بافت زیبایی دارند و قصد دارید ظاهر آن حفظ و نمایان باشد.

یک فکر در مورد “رنگ مخصوص چوب چیست ؟ معرفی و فروش رنگ مخصوص چوب + مشاوره

  1. یاریا گفت:

    دورود بر شما آیا اجرای پلی استر راحت تره یا رنگ های گیاهی؟

    1. پشتیبانی رنگ با چوب گفت:

      درود بر شما دوست عزیز
      اجرای رنگهای گیاهی آماده راحت تره و نیاز به ابزار های حرفه ای هم نداره.

  2. Javadmokhtari۹۸541@gimil.com گفت:

    من از رنگ های گیاهیتون استفاده کردم واقعا دوامش خوب بود . فقط رنگ در اولای ظرف کمرنگ تز از ته ظرف بود ، چرا؟

    1. پشتیبانی رنگ با چوب گفت:

      سپاس از نظرتون، خوشحالیم که راضی بودین ، باید ظرف رنگ رو قبل از اجرا کامل به مدت ده دقیقه یک ربع هم بزنین
      و بعد رنگ را اجرا کنید ، به این خاطر که پیگمنت های رنگی ته نشین میشوند به مرور زمان ، بنابراین در انتهای زنگ بخاطره
      وجود حجم بیشتر رنگ ، طبیعتا پر رنگ تر هستند.

  3. تنگستانی گفت:

    تشکر از سایت فوق العادتون ، واقعا حوضه چوب نیاز به شناخت بیشتری داره ، پر قدرت ادامه بدین.👍

    1. پشتیبانی رنگ با چوب گفت:

      ممنون از شما و نظری که قرار دادین حتما تا جایکه علممون برسه تلاش خواهیم کرد.

  4. gomnam گفت:

    ما رنگ روی چوب زدیم الان بعد از چند ماهی هست یه مقدار پوسته پوسته شده علتش چی میتونه باشه ؟؟//

    1. پشتیبانی رنگ با چوب گفت:

      سلام و عرض ادب
      پوسته پوسته شدن رنگ تنها یک عامل نداره باید بررسی بشه ، عوامل تاثیر گذار در پوسته پوسته شدن رنگ کیفیت و جنس رنگ ، زیرکار ، نحوه سنباده کاری ،
      کثیف بودن سطح چوب و… میباشد .

  5. رضا فلاح گفت:

    سلام وقت بخیر یک درب چوبی داریم میخایم علاوه بر زنگ سطح چوب ضد آب بشه و چوبمون پوسیده نشه آیا رنگی هست که به تنهایی اینکار رو انجام بده ؟؟

    1. پشتیبانی رنگ با چوب گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله تمام رنگ هایکه در همین صفحه قرار داده شده این امکان رو به شما میدن.

  6. زهرا آقاسی گفت:

    میخاسم بدونم به طور کلی تو رنگ هایکه تو بازار هست چه رنگی برای چوب مناسب است ؟

    1. پشتیبانی رنگ با چوب گفت:

      سلام و درود
      رنگ ها با برند های بسیار زیادی تو بازاره نمیشه گفت کدوم بهتره ، اما رنگ مناسب چوب رنگی هست که سالم باشه ، اجرا راحتی داشته باشه
      و از چوب در برابر عوامل مختلف محافظت کنه و به چوب هم زیبایی بده ، اگر سوالی در اینباره داشتین در خدمتتون هستم.

  7. بارانا گفت:

    دتبال یک رنگ براق هستم برای گیتار آیا رنگ خاصی برای گیتار وجود داره یا باید از کیلر استفاده کنم؟؟؟

    1. پشتیبانی رنگ با چوب گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر کیلر اصلا برای آلات موسیقی مناسب نیست ، باید از روغن های گیاهی استفاده کنید
      ما محصول وارنیش اویل گیاهی رو داریم .

  8. فرشاد فراست معمار گفت:

    سلام
    من برای رنگ آمیزی کارهای جوبی از روغن گیاهی ویناتو استفاده کردم ولی متاسفانه جاهایی که بتونه شده است رنگ نگرفته و کارهایم از نظر رنگ خراب شده است اولا می خواستم بدانم که علت رنگ نگرفتن بتونه به روغن گیاهی ارتباط دارد یا بتونه ؟ ( از بتونه کناف استفاده کردم ) ثانیا چطور می توان رنگ کارهایم را درست کنم ؟ آیا باید تمام کارها را سمباده تمیز و دوباره رنگ کنم ؟ ممنون می شوم مرا راهنمائی کنید

    1. پشتیبانی رنگ با چوب گفت:

      سلام وقت بخیر باید توجه داشته باشید که از بتونه ای باید استفاده کنید که رنگ پذیر باشه
      در صورت نیاز محصولش رو داریم ، لطفا تصویر کار رو برای من بفرستین تا بتونیم بهتر راهنمایی کنم .

  9. داوود حسنی گفت:

    با سلام و خدا قوت
    ضمن تشکر از مطالب پر ارزشی که شما در این سایت به آنها را ارائه فرمودید، خواستم بدانم که برای رنگ آمیزی دربهای چوبی داخل اتاقهای منزل و همچنین دربهای حمام و سرویس بهداشتی که در معرض رطوبت هستند، به ترتیب اولویت چه رنگهای گیاهی را پیشنهاد می نمایید؟
    با تشکر دوباره

    1. پشتیبانی رنگ با چوب گفت:

      با سلام و وقت بخیر شما باید ابتدا بعد از اینکه سطح چوبتان را آماده کردید از رنگ چوب استفاده کنید و بعد از آن وارنیش را بر روی رنگ بزنید تا دوام رنگ را که در معرض رطوبت شدید است بالا ببرید.

  10. fateme گفت:

    سواله من این بود که رنگ زرد چوب مربوط به چیست اما پاسخمو پیدا نکردم

    1. پشتیبانی رنگ با چوب گفت:

      رنگ زرد مربوط به چوب بخاطره وجود ماده ای به نام طنین هست یا اینکه در برخی مواقع بخاطره زردگرایی خوده رنگ چوب سفیدی است که بر روی چوب زده شده ، در حالت اول باید بر روی چوب پوشش زده شود تا اینکه ، طنین اجازه ورود به سطح چوب را پیدا نکند.

  11. سعادت گفت:

    دنبال یک رنگ چوب جدید هستم ممکنه بفرمایید جدیدترین رنگ در صنعت چوب چه رنگی هست؟

    1. پشتیبانی رنگ با چوب گفت:

      منظورتون رو دقیقا از رنگ چوب جدید متوجه نشدم اگر از رنگ های سنتی و قدیمی همچون شاپان استفاده میکنید در ابتدای همین صفحه رنگ های آماده با فناوری روز قرار داده شده،
      در غیر اینصورت اگر منظورتان را دقیق تر بفرمایید در خدمتتان هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *