دسته بندی فروشگاه, دسته‌بندی نشده

رنگ مناسب برای درب چوبی ” رنگ مخصوص درب چوبی ” قیمت مناسب $

رنگ مناسب برای درب چوبی خرید و مشاوره

رنگ مخصوص در چوبی

برای انتخاب بهترین رنگ درب های چوبی، باید به مواردی توجه نمایید. مشخصات بهترین رنگ برای درب های چوبی بدین صورت است که این رنگ ها دارای ماندگاری بالایی هستند، در اثر گذر زمان رنگ خود را از دست نداده و کیفیت خود را به خوبی حفظ می کنند. این رنگ ها در برابر ضربه و خراش دچار آسیب نخواهند شد. می توان آن ها برای هر نوع دکوراسیونی مورد استفاده قرار داد و بعد از مدتی کدر و مات نمی شوند. این نوع رنگ ها مانع از خوردگی درب های چوبی می شوند.

رنگ مخصوص در چوبی در اثر برخورد با هوا سریعا خشک می شود و دارای چسبندگی بی نظیری می باشد. به گونه ای که می تواند جهت رنگ آمیزی و پوشش دهی انواع سطوح چوبی به کار رود و موجب صاف و یکدست شدن آن گردد. هر چه رنگ درب چوبی دارای مشخصات بهتری باشد، طرفداران بیشتری خواهد داشت و در نتیجه به میزان بیشتری به فروش می رود.

بهترین رنگ برای درب چوبی

از رنگ های متنوعی می توان برای درب های چوبی استفاده کرد. اما انتخاب رنگ متناسب با سبک دکوراسیون، نوع چوب و سلیقه فرد صورت می گیرد. در حال حاضر رنگ های زیادی در بازار موجودند هم چون: قهوه ای، سفید، کرمی، مشکی و خاکستری. رنگ های سفید و قهوه ای خواهان بیشتری دارند؛ چون غالبا با اکثر وسایل موجود در دکوراسیون منزل جور می شوند.
انتخاب رنگ که متناسب با سلیقه افراد صورت می گیرد، موجب بخشیدن جلوه زیبایی به محیط خواهد شد. در حال حاضر رنگ های ترکیبی هم چون سفید طلایی، سفید نقره ای، کرم قهوه ای، سفید خاکستری بسیار محبوب و پر طرفدار شده اند.

رنگ مناسب برای درب چوبی

رنگ آمیزی چوب از دسته اقداماتی است که در صنعت ساخت و ساز درب های چوبی انجام می شود.

این عمل دلایل متفاوتی را به خود اختصاص می دهد، برای مثال رنگ آمیزی درب های چوبی موجب ماندگاری و مقاومت بیشتر درب شده و آن را از عوامل خارجی محافظت می کند. همچنین زیبایی بخشیدن به ظاهر درب، از بین بردن حالت خامی چوب و ترمیم قسمت های آسیب دیده درب های چوبی قدیمی از دیگر دلایل رنگ آمیزی درب چوبی می باشد.

معمولا رنگ هایی که برای رنگ کردن درب های چوبی مورد استفاده قرار می گیرند دارای انواع مختلفی بوده و هر کدام ویژگی های متفاوتی را به خود اختصاص می دهند.

در ادامه این مطلب بیشتر به موضوع رنگ مناسب برای درب چوبی خواهیم پرداخت.

معرفی رنگ های مناسب برای درب چوبی

معرفی رنگ های مناسب برای درب چوبی

امروزه سه نوع رنگ جهت رنگ آمیزی درب های چوبی در بازار موجود می باشد.

رنگ پلی اورتان، رنگ پلی استر و رنگ پولیش از رنگ های مناسب جهت رنگ آمیزی درب های چوبی به شمار می رود.

رنگ پلی اورتان

این رنگ بر پایه رزین پلی اورتان تولید شده و در بازار عرضه می گردد. رنگ پلی اورتان سرعت بالایی در چسبندگی داشته و دوام و مقاومت بالایی را نیز به خود اختصاص می دهد.

رنگ پلی اورتان را می توان به دو صورت مات و براق بر روی درب اجرا کرد.

پلی اورتان مقاومت بالایی را از خود در برابر نور خورشید، رطوبت و بارندگی نشان می دهد، از همین رو رنگ  مناسبی برای رنگ آمیزی درب های لابی و درب هایی که بیشتر در معرض عوامل خارجی قرار می گیرند به شمار می رود.

از نمونه عیب های این رنگ می توان به براقی کمتر آن نسبت به رنگ پولیشی و همچنین هزینه نسبتا بالا آن اشاره نمود.

رنگ پلی استر

رنگ پلی استر نیز همانند رنگ پلی اورتان قابلیت اجرا به دو صورت مات و براق را به خود اختصاص داده و از کیفیت مطلوبی برخوردار است. این رنگ به دلیل مقاومت پایین در برابر عوامل خارجی هم چون بارندگی و نور خورشید، انتخاب مناسبی برای درب های خارجی نبوده و عموما برای رنگ آمیزی درب های داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ پلی استر با مواد اولیه بسیار با کیفیت تولید می شود اما قدرت چسبندگی کمتری نسبت به پلی اورتان دارد.

رنگ پولیش

رنگ پولیش نیز از دیگر رنگ هایی می باشد که نقش بسزایی را در رنگ آمیزی درب های چوبی ایفا کرده و همواره مورد استفاده افراد بسیاری قرار می گیرد. در رابطه با رنگ آمیزی این نوع رنگ باید عارض شویم که در گام اول ۱۰ لایه رنگ را بر روی سطح اسپری نموده و سپس برای براق نمودن درب از نمد استفاده می کنند.

هنگامی که سطح درب بعد نمد زنی کاملا صاف و یکدست شد روی درب را با رنگ پولیش رنگ آمیزی نموده و رنگ آمیزی را تا زمانی که درب به حالت دلخواه برسد ادامه می دهند.

رنگ پولیش مقاومت فوق العاده بالایی در برابر بارندگی و عوامل خارجی دیگر داشته و با توجه به ترکیب خاص خود سطح درب را براق و شیشه ای می کند که موجب زیبایی چشمگیر درب می شود.

البته لازم به ذکر است که میزان احتمال شکنندگی این رنگ بالا بوده و همچنین نحوه ترمیم آن بسیار سخت است، به طوری که در برخی مواقع امکان ترمیم وجود ندارد.

ناگفته نماند که رنگ پولیش ارزش مادی بیشتری نسبت به دیگر رنگ ها داشته و هزینه بالاتری را به خود اختصاص می دهد.

نکات انتخاب رنگ مناسب برای درب چوبی

نکات انتخاب رنگ مناسب برای درب چوبی

برای انتخاب رنگ درب چوبی، عوامل مهم زیادی وجود دارند تا افراد بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند. این عوامل شامل موارد زیر می شوند:
• انتخاب رنگ؛ متناسب با سبک دکوراسیون منزل صورت گیرد. رنگ های تیره و سفید برای سبک های کلاسیک و رنگ های مشکی و خاکستری برای سبک های مدرن مناسبند.
• رنگ دیوار ها نیز مهم هستند، برای رنگ خنثی دیوار، باید رنگ درب چوبی انتخاب کنید که موجب زیبا تر نمودن فضا شود. اگر دارای دیوار های روشنی هستید، رنگ درب چوبی ملایمی انتخاب کنید.
• برای محیط های نورگیر، رنگ های درب چوبی تیره و برای محیط های کم نور، رنگ درب چوبی روشن مناسب است.

جهت انتخاب رنگ مناسب برای درب باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. مهم ترین عاملی که باید هنگام تهیه رنگ درب چوبی به آن توجه کنید نوع درب و مکان نصب آن می باشد.همانطور که اشاره کردیم، درب هایی که در قسمت های خارجی ساختمان قرار گرفته و در معرض عوامل خارجی قرار می گیرند به رنگ های مقاوم با استقامت بالا احتیاج دارند.از طرفی اولویت درب های داخلی که نقش بسزایی را در زیبایی ظاهر و دکوراسیون قسمت داخلی ساختمان ایفا می‌ کنند زیبایی ظاهری رنگ می باشد.همچنین‌ قیمت رنگ و مطابقت آن با مقدار بودجه ای که برای خرید رنگ درب در نظر گرفته اید از دیگر نکات مهم انتخاب رنگ مناسب برای رنگ آمیزی درب چوبی می باشد.

خرید رنگ مخصوص برای درب های چوبی

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی های لازم جهت انتخاب رنگ مناسب با کارشناسان ما تماس حاصل کنید. جهت خرید رنگ مخصوص درب چوبی، به وب سایت رنگ با چوب مراجعه نمایید. ما در فروشگاه خود انواع رنگ های مخصوص درب چوبی را با بالاترین سطح کیفی و مناسب ترین قیمت به شما عرضه می کنیم. برای ثبت سفارش خود با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *