دسته‌بندی نشده

لاک پارکت اکریلیک

خرید رنگ دکوراتیو

لاک پارکت اکریلیک

پارکت، کفپوشی چوبی است که نمای ظاهری آن مکان را بیشتر می کند. پارکت ها به دلیل جنسی که دارند، لازم است تا نکات لازم برای مراقبت و نگهداری از آن رعایت شود؛ یکی از این راه ها، استفاده از لاک پارکت است. لاک پارکت، انواع مختلفی دارند که بسته به سلیقه و نیاز افراد، انجام میگردد. یکی از انواع لاک ها، لاک پارکت اکریلیک است که دارای ویژگی هایی است که استفاده از آن را لازم می باشد.

لاک پارکت اکریلیک چیست؟

لاک پارکت اکریلیک، یکی از انواع لاک های پارکت است که مواد تشکیل دهنده ی این لاک ها اکریلیک می باشد و به عنوان یک پوشش و محافظ بر سطح پارکت ها استفاده می شود. لاک های اکریلیک برای حفاظت از پارکت در برابر خراشیدگی ها، لکه ها و آسیب های احتمالی استفاده می شود. همچنین باید توجه داشت که این لاک در لایه پایانی بر سطح چوب پارکت استفاده می گردد که هم به عنوان محافظ عمل کند و ماندگاری آن را بالا ببرد، و هم زیبایی پارکت را افزایش دهد.

نحوه ی مصرف و استفاده از لاک پارکت اکریلیک

برای این که لاک پارکت اکریلیک به خوبی روی سطح مورد نظر اعمال شود، نیاز است قبل از استفاده، سطح پارکت را به خوبی تمیز کرده و آن را از هر گونه آلودگی کاملا پاکسازی کنید و سپس خشک نمایید. پس از آن باید با استفاده از یک برس یا رولر، لاک پارکت اکریلیک را به سطح مورد نظر اعمال کنید. برای اینکه دوام و ماندگاری پارکت بیشتر شود، می توان در نهایت از چند لایه لاک استفاده نمود، ولی نکته ی حائز اهمیت این است که باید لایه قبلی کاملا خشک شود، تا لایه های بعدی صورت گیرند.

ویژگی های لاک پارکت اکریلیک چیست؟

همان طور که گفته شد، لاک پارکت اکریلیک دارای یکسری ویژگی های به خصوصی است که باعث می شود تا استفاده از آن برای افرادی که از پارکت استفاده می کنند، امری مهم به شمار رود. در ادامه به بررسی ویژگی های این محصول می پردازیم.

  • مقاومت و دوام بالا؛ لاک های پارکت اکریلیک در برابر خراشیدگی، فشار و سایش مقاومت بالایی دارند و در برابر آسیب های احتمالی نیز مقاوم هستند.
  • مقاومت در برابر رطوبت؛ این لاک ها به دلیل ضد آب بودن، در برابر رطوبت و نفوذ آب مقاومت بالایی دارند و باعث خرابی های ناشی از رطوبت در چوب نمی شود.
  • ظاهری زیبا؛ لاک پارکت اکریلیک علاوه بر محافظت از چوب، باعث زیباتر شدن جلوه ی آن شده و زیبایی و رنگ طبیعی چوب پارکت را برای مدت طولانی حفظ می کند.
  • سهولت در نصب؛ نصب و اعمال این لاک ها به سادگی صورت می گیرد و به شکل های رولر، پراکنده کننده و یا سیستم های پاششی قابل استفاده می باشد.
  • خشک شدن سریع؛ این ویژگی و مزیت این لاک ها سبب شده تا بتوان از سطح مورد نظر پس از استفاده از لاک، در سریع ترین زمان ممکن استفاده نمود.
  • حفظ کیفیت؛ این به این منظور است که عمر و کیفیت پارکت ها با وجود لاک پارکت اکریلیک برای مدت طولانی حفظ شده، رنگ آن تغییر نکرده و از خشکی چوب نیز جلوگیری می کند.

معایب لاک پارکت اکریلیک

علاوه بر تمام ویژگی ها و مزیت هایی که از لاک پارکت اکریلیک گفته شد، این لاک دارای معایبی نیز می باشد که ممکن است خوشایند نباشد. برخی از معایب این لاک ها عبارتند از:

  • حساسیت به خط و خش؛ لاک پارکت اکریلیک به نسبت دیگر لاک ها، کمی در برابر خراشیدگی و خط و خش حساس تر است و ممکن است زودتر از سایر روش ها آسیب ببیند.
  • براقیت؛ این نوع لاک دارای براقیت بسیاری است که ممکن است سطح پارکت را از حالت طبیعی آن کمی خارج کند.
  • قابلیت ترکیدن؛ در صورتی که به شکل صحیح از این لاک ها استفاده نشود و در حالت درست اعمال نشود، سطح پارکت مورد نظر، پس از استفاده از لاک پارکت اکریلیک دچار ترکیدگی می شود.
  • هزینه؛ همان طور که گفته شد، لاک های پارکت انواع مختلفی دارند اما لاک پارکت اکریلیک به نسبت سایر لاک ها مانند لاک آبی یا روغنی، از هزینه ی بالاتری برخوردار است.

سخن نهایی

برای این که بتوان سطح پارکت مورد نظر را با کیفیت تر و براق تر از حالت طبیعی آن کرد، می توان از لاک های پارکت استفاده نمود که انواع مختلفی دارند. یکی از انواع لاک ها، لاک پارکت اکریلیک است که ظاهری زیبا به پارکت می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *